دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی در گراش مستقر شود
کد خبر: 3733019
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
فرودی:

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی در گراش مستقر شود

گروه فرهنگی ـ فرماندار شهرستان گراش خواستار استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی از سری برنامه‌های جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا(ع) در این شهرستان شد.

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی در گراش مستقر شود

به گزارش ایكنا از فارس، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش شب گذشته، اول مردادماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی كه به میزبانی این شهرستان برگزار شد، از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست كرد تا دبیرخانه دائمی این جشنواره در گراش مستقر شو و ادامه داد: این شهرستان افتخار آن را دارد كه چهار دوره همایش «آفتاب هشتم» را برگزار كرده است.
وی با یادآوری این نكته كه شعر و شاعری به ویژه اشعار آئینی در انتقال مفاهیم دینی نقش بسیار مهمی ایفا می‌كند، افزود: از صدر اسلام تاكنون شعر در انتقال نظرات و معرفی اهل بیت(ع) به ویژه در نزد ایرانیان نقش مهمی داشته است.
فرودی، وجود بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) را بستری مناسب دانست كه به واسطه آن شاعران فارسی زبان بتوانند عشق و علاقه خود را به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) نشان دهند.
فرماندار گراش همچنین به علاقه و توجه ویژه مقام معظم رهبری به شاعران اشاره كرد و گفت: معظم‌له همواره تأكید ویژه‌ای بر استفاده از ظرفیت شعر و هنر برای انتقال مفاهیم ناب اسلام و انقلاب دارند كه لازم است به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha