افزایش 100 درصدی پرونده‌های سایبری در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3736797
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

افزایش 100 درصدی پرونده‌های سایبری در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پرونده‌های فضای مجازی از ابتدای امسال تاکنون با وجود ارائه آموزش‌های متعدد به مردم، 100 درصد افزایش داشته است.

افزایش 100 درصدی پرونده‌های سایبری در خراسان‌جنوبی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار مجید شجاع، امروز16 مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نقش خبرنگار و جایگاه ویژه‌ای که خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی در لایه‌های مختلف اجتماع برعهده دارند برکسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به نقش بی بدیل خبرنگاران در انعکاس اخبار، امید بخشی و ارائه عملکرد دستگاههای مختلف، افزود: بخش عمده توسعه امنیت پایدار در استان به اطلاع رسانی و همکاری با خبرنگاران برمیگردد.
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، تماس‌های عملیاتی شهروندان با 110 هجده درصد افزایش و تماس‌های مشاوره‌ای 30 درصد افزایش داشته است.
شجاع با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 13 تن انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی استان کشف شده است، تصریح کرد: در این مدت نزدیک به هزار دستگاه ماهواره کشف شده است.
وی از دستگیری بیش از دو هزار نفر از افرادی که در زمینه مواد مخدر در استان فعالیت داشتهاند خبر داد و بیان کرد: کشف سوخت قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
وی با اشاره به افزایش بیش از 800 درصدی کشفیات سوخت قاچاق در استان، افزود: مردم باید از حداقل تجهیزات پیشگیری از سرقت خوردو استفاده کنند.
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان خوردروهای سرقتی و موتور سیکلت کاهش داشته است، تصریح کرد: میزان سرقت منزل 11 درصد و سرقت خوردور 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
شجاع از صدور بالغ بر 10 هزار گواهینامه در استان و 11 هزار تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: برخورد با رانندگان متخلف افزایش 12 درصدی داشته و در این مدت بیش از 440 مورد تست سلامت بدن از رانندگان گرفته شده است.
وی از افزایش 11 درصدی کل تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: رانندگان به قوانین و مقررات توجه کافی داشته باشند.
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه میزان تلفات جادهای و شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: تصادفات ترافیکی با 1960 فقره نسبت به دوره گذشته 11 درصد افزایش داشته است.
شجاع ادامه داد: در معابر درون شهری عمده تخلفات مربوط به عابر پیاده است که عمده اقشار آسیب پذیر سالمندان و کودکان هستند.
وی اظهار کرد: در حوزه 197 و تماس‌های مردمی در حوزه انتقاد 8 درصد کاهش، در حوزه شکایات 43 در صد کاهش و در حوزه پیشنهادات 25 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال شش مورد رد رشوه توسط کارکنان فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته که بالغ بر 98 میلیون ریال بوده است.
شجاع با اشاره به افزایش اقدامات پلیس فتای استان، افزود: پرونده‌های فضای مجازی از ابتدای امسال تاکنون با وجود ارائه آموزش‌های متعدد به مردم، 100 درصد افزایش داشته است.
جرائم مالی در صدر جرائم استان
وی اظهار کرد: عمده جرائم در سال جاری تاکنون، جرائم مالی با 67 درصد بوده که در سال گذشته 32 درصد بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به جرائم سایبری، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون برداشت اینترنتی غیرمجاز 44 درصد، کلاهبرداری رایانهای 23 درصد، انتشار فیلم خصوصی 11 درصد، انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی پنج درصد و انتشار تصاویر خلاف شرع چهار درصد بوده است.
شجاع یادآور شد: تهیه برآوردهای اجتماعی، تهیه فیلم‌های مستند از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره به شهروندان،آموزش شهروندان در مدارس و مساجد و اطلاع رسانی اخبار در راستای تنویر افکار عمومی از اقدامات شاخص معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی استان بوده است.

انتهای پیام

captcha