مؤسسات قرآنی از پرداخت هزینه برق معاف هستند
کد خبر: 3741968
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

مؤسسات قرآنی از پرداخت هزینه برق معاف هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مؤسسات قرآنی فقط حق انشعاب را پرداخت کرده و از پرداخت هزینه‌های قبوض معاف هستند.

موسسات قرآنی از پرداخت هزینه برق معاف هستند

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا صحتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان يزد 5 شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی موسسات قرآنی فقط حق انشعاب را پرداخت کرده و پرداختی‌های قبوض برق برای آنها تماما به صورت رایگان است و از پرداخت هزینه های قبوض معاف هستند.
صحتی افزود: همچنین براساس این مصوبه مجلس در همه کشور ابلاغ شده علاوه بر موسسات قرآنی، حسینیه ها و گلزار شهدا نیز فقط حق انشعاب را پرداخت کرده و بقیه هزینه ها برای آنها رایگان خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین حق انشعاب و همچنین هزینه ها برای  حوزه های علیمه و مساجد کاملا به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان يزد در بخش دیگری از سخنان خود از بهره برداري 87 پروژه برق همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد و اظهار کرد: طرح های حوزه برق استان در چهار محور برق رساني به مسکن مهری شهری و روستایی، توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه سازی شبکه ها در حوزه روستایی و شهری و تامین روشنایی شهرها و روستاها با اعتباري بالغ بر 153 میلیارد و هشتاد و یک ميليون ریال به بهره برداری می رسد.
وی با بيان اينكه بهره برداری از طرح های یادشده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکین برق دارد عنوان كرد: با اجراي 29 طرح توسعه و احداث شهري و روستايي افزون بر 90 هزار 500 متر شبكه فشار متوسط و ضعیف و 846 دستگاه چراغ پر بازده به تجهيزات شبكه استان يزد افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان يزد اعلام كرد: در حوزه روشنايي، 23 پروژه با احداث 20 هزار متر شبكه فشار متوسط و فشار ضعیف با هزينه ای بالغ بر 24 میلیارد و 211 میلیون ريال به بهره برداري مي رسد.
صحتي تکمیل برق رساني به مسكن اجتماعی شهری را از اولويت هاي وزارت نيرو در دولت تدبير و اميد برشمرد و گفت: در مجموع پروژه های شهری و روستایی مسکن مهر، 938 متر شبكه احداث می شود و سه طرح استان برق‌دار می شود که مربوط به برق رساني به پروژه مسكن مهر ابرکوه و ندوشن در نواحی و مسکن مهر احمدی روشن در شهرستان یزد است.
وي با بيان اينكه 82 دستگاه پست هوايي به ظرفيت 8 هزار 600 كيلوولت آمپر به تاسيسات موجود افزوده شده است عنوان كرد: شركت توزيع نيروي برق در این پروژه ها بر اساس رويكرد وزارت نيرو، زمینه‌سازی لازم برای اتوماسیون شدن شبکه ها و کاهش تلفات برق را لحاظ کرده است.
صحتي تامین روشنایی بلوار آیت‌الله خامنه ای اشکذر، امام علی بافق، آزادگان هرات و خیابان مسکن مهر آزادشهر را از مهمترین پروژه های روشنایی استان یزد برشمرد و گفت: در مجموع پروژه های روشنایی قابل افتتاح بالغ بر 1410 دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی مختلف با بازدهی بالا به کار رفته است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد با بيان اينكه تعداد مشتركين برق استان يزد از 649 هزار مشترك فراتر رفته است تاكيد كرد: استفاده از شيوه هاي نوين مديريت شبكه براي استمرار انرژي الكتريكي و افزايش قابليت اطمينان شبكه، فرهنگ سازي و اصلاح الگوي مصرف مشتركين، گسترش و توسعه خدمات الکترونیک از برنامه هاي استراتژيك اين شركت محسوب مي شود.

انتهای پیام

captcha