خیرین بخشی از توجه خود را به برنامه‌های قرآنی معطوف کنند
کد خبر: 3751381
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
یعقوبی:

خیرین بخشی از توجه خود را به برنامه‌های قرآنی معطوف کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: نیاز است خیرین بخشی از توجه خود را به برنامه‌های قرآنی و امر آموزش قرآن کریم در جامعه معطوف کنند تا موقوفاتی در راستای این مهم در استان کرمان انجام شود.

حجت‌الاسلام مختار یعقوبی، مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان با اشاره به پایان رقابت‌های استانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف گفت: این مسابقات اردیبهشت‌ماه امسال با حضور ۶۰۰ نفر در رده سنی بزرگسالان در ۸ رشته آوایی و یک رشته معارفی در ۱۵ شهرستان استان کرمان برگزار شد.
وی افزود: مسابقات مرحله استانی با حضور نفرات اول تا سوم مرحله شهرستانی در کرمان برگزار شد که در نهایت مراسم تجلیل از ۶۳ نفر برتر این مسابقات برگزار خواهد شد و این عزیزان به عنوان قرآن‌آموزان بر تر استان کرمان لوح تقدیر این مسابقات را دریافت می‌کنند.
مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان تصریح کرد: مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم در شهر اراک برگزار می‌شود که از استان کرمان ۳ نفر در بخش معارف و ۷ شرکت‌کننده در بخش آوایی برای کسب رتبه برتر کشوری در این مسابقات حضور دارند.
یعقوبی اظهار کرد: سازمان اوقاف تنها متولی برگزارکننده مسابقات در سطح جهان اسلام است که هر ساله مسابقات قرآن کریم را در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌کند و در نهایت با برگزاری مسابقات بین‌المللی، ترویج فعالیت‌های قرآنی را در دستور برنامه‌های قرآنی خود دارد.
وی گفت: این سازمان در راستای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در برگزاری مسابقات قرآن کریم با نهاد های قرآنی کشور طی سه سال گذشته با همکاری اداره آموزش و پرورش مسابقات دانش‌آموزی کشور را به صورت مشترک برگزار می‌کند و امسال نیز سی‌وششمین دوره مسابقات دانش‌آموزی استان کرمان در ۱۴ گروه و رشته قرآنی برگزار شد که مراسم اختتامیه آن با تجلیل از ۳۵۰ دانش‌آموز برگزیده در کرمان همراه بود.
یعقوبی با بیان اینکه در استان کرمان درآمد پایدار و یا موقوفه درآمدزا جهت برگزاری مسابقات قرآن آن هم در چنین سطح بالایی نداریم و نیاز است خیرین بخشی از توجه خود را به برنامه‌های قرآنی و امر آموزش قرآن کریم در جامعه معطوف کنند تا موقوفاتی در راستای این مهم در استان کرمان انجام شود.
انتهای پیام

captcha