از تولد در روز عاشورا تا فرماندهی گردان ۱۵۴ حضرت عل‍ی‌اکبر(ع)
کد خبر: 3774596
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
بازخوانی زندگینامه شهدا/

از تولد در روز عاشورا تا فرماندهی گردان ۱۵۴ حضرت عل‍ی‌اکبر(ع)

گروه فرهنگی ـ شهید سیدحسین سماواتی در سال ۱۳۴۱ در تهران دیده به جهان گشود، تولدش مقارن با روز عاشورا بود به همین علت نامش را حسین نهادند تا انسانی از خیل عاشوراییان شود.

از تولد در روز عاشورا تا فرماندهي گردان 154 حضرت عل‍ی‌اكبر(ع)

به گزارش ایکنا از همدان، شهيد سيدحسين سماواتي در سال 1341 در تهران ديده به جهان گشود، تولدش مقارن با روز عاشورا بود به همين علت نامش را حسين نهادند تا انساني از خيل عاشوراييان شود، حسين 12 سال از سال‌های كوتاه عمر خود را در همان محل تولدش گذراند و از آن به بعد به اتفاق خانواده‌اش به همدان عزيمت کرد.
آخرين سال تحصيل را در دبيرستان طي می‌كرد كه آتش قيام امت محمد(ص) به نهايت خود رسيد و در يك بار به دست جنايتكارشان مجروح شد، او چند ماه پس از استقرار نظام اسلامي موفق به اخذ ديپلم شد و از همان وقت فعاليت خود را دركميته انقلاب اسلامي آغاز نمود.
با شكل‌گيری سپاه پاسداران به اين تشكيلات پيوست و بدين وسيله گامي ديگر در راه خدمت به انقلاب برداشت، با آغاز جنگ حق علیه باطل، روح بلندش را به آتش عشق محبوب سپرد و در مقدم ترين خطوط جبهه جسم خود را به ورطه بلا انداخت.
وی در عملیات‌های شهیدان رجایی و باهنر، مطلع الفجر، مهران و مسلم ابن عقیل آنچنان با دشمن زبون می‌جنگید که به تعبیر همرزمانش به تنهایی ده‌ها نفر را حریف بود و همگی او را به عنوان الگوی رزم عاشورایی می‌ستودند در همین ایام در قالب مبارزه با نفاق در سطح استان شیرازه وجود این وطن فروشان را درهم پیچیده و ضلالت را بر اردوی آنان جاکم نمود چنانکه در چندین درگیری با خانه‌های تیمی منافقین و متلاشی نمودن تک تک آنان پس از مدتی استان همدان از وجود منحوس منافقین پاک شد.
وی آخرين سمتي كه داشت فرماندهي گردان 154 حضرت علي اكبر(ع) از تيپ انصارالحسين(ع) بود، شهيد سيد حسين سماواتي پس از حضور مؤثر در عمليات‌هاي مختلف سرانجام تمام بندهاي تعلق را گسست و قبل از عمليات والفجر 2 در چهارم مرداد‌ماه سال 62 سال در منطقه دالاهو به درجه شهادت نائل شد.

وصیت‌نامه شهید حسين سمواتی
«‌من با آگاهی تمام و با رضايت و ميل خود به جبهه آمدم و اين لباس را بر تن پوشيدم و از برادران و خواهران مي‌خواهم كه راه شهدا كه همان راه انبياء و امام است را طي كنند و اگر خدا خواست شهيد شوم، جاي بسي خوشحالي است من بسيار مفتخرم كه در اين لباس و در اين جبهه شهيد شوم و از خدا می‌خواهم كه مرا در اين راه استوار نمايد، پيامی برای برادران دارم، در اين زمان كه ساعتی تا عمليات فاصله نداريم از شما مي خواهم هر كجا كه هستيد امام را تنها نگذاريد، امام اسطوره مقاومت و شهادت و شجاعت را شاد نگهداريد اتحاد خود را هر چه بيشتر و محكم تر كنيد و بر دهان منافقين بكوبيد».
انتهای پیام

captcha