بانکداری کشور نیازمند یک تحول اساسی است
کد خبر: 3774980
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
آیت‌الله صفایی بوشهری:

بانکداری کشور نیازمند یک تحول اساسی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر سیستم بانکداری کشور را نیازمند یک تحول اساسی دانست و گفت: در سیستم بانکداری باید یک تحول فوق‌العاده در همه عرصه‌ها از جمله جذب، حفاظت، گردش مالی و برنامه‌ریزی به سود مردم ایجاد شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر صبح امروز، دوم د‌ی‌ماه در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان بانک رفاه کارگران این استان، اظهار کرد: نگاه اولیه به بانک، حفظ نقدینگی و دارایی بود اما بعد از آن اقتصاددانان در این اندیشه شدند از این منابع انباشته شده استفاده کرده و در سایه آن، خدمت به مردم و تولید صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: بانک‌ها علاوه بر حفظ و انباشت سرمایه باید گردش نقدینگی و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی داشته و بتوانند به جامعه در جهت کمک به اقتصاد، تزریق منابع مالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانک در منظومه جوامع بشری نقش فوق‌العاده مهمی ایفا می‌کند، تصریح کرد: در عرصه بانکداری هرچه بهتر تدبیر شود آن بانک ارزش بیشتر و تأثیر بالاتری خواهد داشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در عرصه بانکداری در ایران در سه عرصه جذب، حفاظت و حضور در عرصه اقتصادی دچار مشکل هستیم، گفت: جذب نقدینگی مردم توسط بانک‌ها به شدت ضعیف است و وقتی این سرمایه از سیستم اقتصادی خارج شود کنترل آن سخت خواهد شد و به‌دنبال آن مشکلاتی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در عرصه جذب سرمایه، برخی از بانک‌ها که نظارت اصولی بر کار آنها نیست با سود بالا، نقدینگی زیادی جذب کرده و این جذب غیراصولی سرمایه باعث کمبود نقدینگی سایر بانک‌ها می شود که مشکلات عدیده‌ای را برای تمامی بانک‌ها به‌دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سیستم بانکداری کشور دچار بیماری بوده و در تمامی عرصه‌ها دچار مشکل است و با اشاره به معوقات بسیار زیاد بانک‌ها، افزود: بانک‌های ایران معوقات زیادی دارند و این نشان از بانکداری غیراصولی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اقتصاد یک منظومه پیچیده است، اظهار کرد: پول در سیستم بانکداری مانند خون است و اگر این خون در این سیستم به‌صورت غیراصولی وارد و خارج شود باعث اختلال در سیستم بانکداری و اقتصاد خواهد شد.

وی در پایان سیستم بانکداری کشور را نیازمند یک تحول اساسی دانست و تأکید کرد: در سیستم بانکداری باید یک تحول فوق‌العاده در همه عرصه‌ها از جمله جذب، حفاظت، گردش مالی و برنامه‌ریزی به سود مردم ایجاد شود.

کیوان عمادی

انتهای پیام

captcha