پویش قرآنی مردم‌محور؛ اولویت برنامه‌های فرهنگی بوشهر
کد خبر: 4186632
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
امام جمعه بوشهر بیان کرد:

پویش قرآنی مردم‌محور؛ اولویت برنامه‌های فرهنگی بوشهر

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری گفت: یکی از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی راه‌اندازی شبکه پویشی و مردمی فرهنگی و رسانه‌ای قرآن و عترت در منازل و مجتمع‌های مسکونی و گلزار شهدای محله‌ها باشد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهریبه گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر، ۱۷ آذرماه، در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی آدینه این شهر واقع در محله ایثار منطقه یک مرکز استان، اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه پویشی و مردمی فرهنگی و رسانه‌ای قرآن و عترت در منازل و مجتمع‌های مسکونی و گلزار شهدای محله‌ها باعث تقویت پایه‌های فرهنگ عمومی و هویتی می‌شود و در این رابطه باید مدیران متولی امور فرهنگی و پارلمان شهری و مؤسسات قرآنی مردم‌محور این فعالیت را به شکل ویژه عهده‌دار شوند.

وی ویژگی تقوا، ایمان و عمل به دستور‌های دینی را از ویژگی‌های انسان مومن در نزد خدا دانست و گفت: این ویژگی‌ها کلید رستگاری و محبوب شدن در میان همه عرشیان است. صداقت، ایستادگی و جدیت انقلابی باید در ساختار شخصیت فردی و اجتماعی ما باشد تا کشوری مستقل و پیشرفته داشته باشیم که از طمع کشور‌ها به‌دور باشد.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و افزود: دانشجو و دانشگاه یکی از ارکان مهم آینده نظام هستند که در عرصه تولید، فناوری و مرجعیت علمی می‌توانند تاثیرگذار باشند. همچنین توجه به دانشگاه و دانشجو یک نگاه راهبردی است و باید به وضعیت خوابگاهی، دادن تسهیلات برای تحصیل، تجهیزات به‌روز دانشگاهی، بسترسازی انتخاب رشته بر حسب جغرافیا و به‌کارگیری آن‌ها در مراکز مورد نیاز توجه بیشتری شود.

وی در ادامه با اشاره به ۱۹ آذر روز حقوق بشر نیز گفت: این روز از سوی جهان استکبار نام‌گذاری شد، همان جنایت‌کارانی که خودشان حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند. و کشور‌هایی مانند آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی تابع این کشور و رژیم صهیونیستی خودشان را حامی حقوق بشر می‌نامند، ولی در غزه و فلسطین برعکس آن عمل می‌کنند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری اظهار کرد: خط ریلی شیراز - بوشهر - عسلویه بعد از دو دهه وقفه با عنایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیگیری‌های دولت و اختصاص اعتبار ارزی اکنون در حال اجرا است. از مسئولان ملی و استانی تقاضا می‌شود که این خط ریلی به شبکه ریلی کشور متصل شود و از یک سو از عسلویه به بندرعباس و مکران و از سوی دیگر به خوزستان، شلمچه و لازقیه برسد.

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha