کنگره «علامه بلادی»؛ فرصتی برای نهادینه شدن فرهنگ دینی
کد خبر: 3767852
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

کنگره «علامه بلادی»؛ فرصتی برای نهادینه شدن فرهنگ دینی

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: کنگره علامه بلادی فرصتی برای احیای روحانیت استان و نهادینه شدن فرهنگ دینی بر اساس تقلید و تابعیت در حوزه‌های دینی و رفتاری جامعه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در جمع اعضای دبیرخانه چهارمین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری که در محل دفتر امام جمعه بوشهر امروز، 7 آذرماه برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره علامه بلادی بوشهری تأثیر به‌سزایی در تجلی تاریخ استان بوشهر دارد.

وی اظهار کرد: کنگره علامه بلادی فرصتی برای احیای روحانیت استان و نهادینه شدن فرهنگ دینی بر اساس تقلید و تابعیت در حوزه‌های دینی و رفتاری جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر تنها استان در کشور است که روز روحانیت دارد و این منشأ آثار و برکات بسیاری در استان بوده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: وقتی مردم بینند که روحانیت منشأ تحولات بزرگی در استان بوده است، آثار اجتماعی خیلی خوبی در بین مردم خواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه روحانیت ثمره درخت تنومندی است که ریشه در 700 سال قبل دارد، تصریح کرد: جشنواره علامه بلادی موجب احیای فرهنگ اصیل دیانت در تاریخ در زمان معاصر بوده و از آن طرف گذشته از تجلیل، مایه علم، پژوهش و کارهای معارفی نیز هست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بعد از برگزاری سه کنگره علامه بلادی و پیش از آن چند دوره برگزاری همایش مفاخر روحانیت استان بوشهر، نگاه کشور به روحانیت استان تغییر کرده و این نشان می دهد که استان بوشهر استانی قوی در عرصه روحانیت است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری این جشنواره در روز 13 آذر در مصلی بوشهر، اظهار داشت: تاکنون بیش از هزار اثر و مقاله به دبیرخانه‌های مختلف این کنگره ارسال شده که این حجم از ارسال آثاری در جشنواره‌های علمی کشور کم‌نظیر است.

وی با اشاره به حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ‌علی ‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم، افزود: برگزاری این کنگره کاری بزرگ و نیازمند همت تمامی روحانیت استان است.

گفتنی است، در این جلسه اعضای دبیرخانه چهارمین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداختند.

کیوان عمادی

انتهای پیام

captcha