ولایت در کلام شهدا
کد خبر: 3793459
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

ولایت در کلام شهدا

گروه اجتماعی ــ شهید عبدالحسین عشقی‌سامانی در قسمتی از وصیت‌نامه خود چنین گفت: روحانیت در خط امام چراغ هدایت ما هستند، از امام حمایت کنید و در راه اسلام ثابت‌قدم باشید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، روزی امام(ره) فرمود: پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند، یک روز هم یکی از وصیت‌نامه‌های شهدا را بگیرید، مطالعه کنید و تفکر کنید این وصیت‌نامه‌ها بدن انسان را می‌لرزاند. برگ برگ وصیت‌نامه شهدا را هم که بگردیم توصیه به ولایت‌پذیری موج می‌زند این عشق، عاشق و معشوق است که هم امام به شهدا و هم شهدا به امام داشتند. توصیه شهدا به ولایت‌پذیری در عشق‌بازی و جانبازی درصحنه کارزار، چاره‌ساز افتاد اما توصیه آن‌ها فقط برای آن زمان نبود بلکه برای همیشه است، ما هم گوشه‌ای از توصیه شهیدان به این امر مهم را در این گزارش آورده‌ایم باشد که قبول افتد.
زندگی‌نامه:
شهید عبدالحسین عشقی‌سامانی در روز یکم آذر 1347 در شهر سامان از توابع شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. پدرش آقاخان و مادرش مریم نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند 1362 با سمت بی‌سیم‌چی در شرق عراق براثر اصابت ترکش به سر و دست شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.
وصیت‌نامه:
«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ»، (هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگان‌اند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.)
به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان اسلام از بدر تا فجر
با درود و سلام‌ و صلوات بر انبیاء و ائمه اطهار(ع) و با درود فراوان بر مهدی موعود(عج) و با سلام و درود فراوان به رهبر کبیر مستضعفان و نائب بر حق امام مهدی(عج) خمینی بت‌شکن.
ضمن سپاس فراوان خداوند متعال و ایزد منان را که به من توفیق داد تا در میعادگاه عاشقان الله سرزمین مطهر و پاک شهیدان قدم نهادم و مسئولیت خطیری را که شهیدان بر دوشم نهاده بودند تا حد امکان ایفا کنم.
ای پدر و مادر عزیزم: اگر خداوند این لیاقت را به من داد تا در این راه شهید شوم مبادا در شهادت من گریه کنید که دشمن از گریه شما شاد شود.
ای مادر مهربانم اگر من نتوانستم جبران زحمات شمارا به‌جا آورم امیدوارم که مرا ببخشید و از خدا بخواهید که مرا مورد عفو خود قرار دهد.
ای مردم مسلمان:
با اینکه شهیدان همیشه این نکته را در وصیت‌هایشان متذکر می‌شوند اما بازهم می‌گویم که روحانیت در خط امام چراغ هدایت ما هستند، از امام حمایت کنید و درراه اسلام ثابت‌قدم باشید.
برادران و خواهران بی‌تفاوت نسبت به شهیدان نباشید و از دستورات امام پیروی کنید. مبادا بی‌تفاوت بمانید که فردای قیامت نمی‌توانید جواب خداوند را بدهید، مدیون می‌شوید نسبت به خون شهدا.
برادران و خواهران عزیزم فرایض دینی خود را انجام دهید چراکه این اعمال عباداتی است که باعث می‌شود که امدادهای غیبی، رزمندگان اسلام را یاری کند و همیشه پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.
قرآن را فراموش نکنید، آن را بخوانید و به آن عمل کنید. در ضمن از خواهرانم می‌خواهم که حجاب اسلامی خودشان را حفظ کنند و از پدران و مادران عزیز می‌خواهم که از آمدن به جبهه جلوی فرزندانشان را نگیرند و بگذارند آن‌ها هم به سعادت خود برسند.
والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
برادر کوچک شما عبدالحسین عشقی
 انتهای پیام
captcha