راه‌اندازی پلیس فتا در تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی
کد خبر: 3794885
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
در سال ۹۸ صورت خواهد گرفت؛

راه‌اندازی پلیس فتا در تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی

گروه اجتماعی ــ رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از راه‌اندازی مراکز پلیس فتا در تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی از سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سطح آذربایجان غربی حدود ۴ پلیس فتا در شهرستان‌های تابعه و یک پلیس فتا در مرکز استان وجود دارد.

راه‌اندازی پلیس فتا در تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی‌ صبح امروز، ۱۲ اسفند‌ماه‌ در اولین همایش پی‌جویی موثر و سودمند جرایم سایبری پلیس فتای انتظامی‌ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی اظهار کرد: ایشان از فضای مجازی و سایبری به‌عنوان بمب هسته‌ای یاد کرده و فرموده‌اند که اگر امورات رهبری اجازه می‌داد، شخصاً مسئولیت فضای مجازی را برعهده می‌گرفتم و این موضوع حساسیت و اهمیت این فضا را نشان می‌دهد و باید جهت برقراری امنیت عمومی در این فضا گام‌های اساسی با تعامل سازمان‌ها و سایر نهادها برداریم.
وی با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت در فضای حقیقی بر عهده ناجا است، ادامه داد: برقراری نظم و امنیت عمومی در فضای سایبری نیز برعهده پلیس فتای انتظامی بوده و در سطح آذربایجان غربی حدود ۴ پلیس فتا در شهرستان‌های تابعه و یک پلیس فتا در مرکز استان وجود دارد که برابر تدابیر فرمانده انتظامی استان مقرر است از اوایل سال ۹۸ در تمامی شهرستان‌های آذربایجان غربی پلیس فتا راه‌اندازی شود.
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به وظایف پلیس فتا اشاره کرد و افزود: پلیس فتا در بحث ماموریت‌های پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و تعقیب مجرمان با همکاری سیستم قضایی و سازمان‌های ذیربط انجام وظیفه می‌کند و پیشگیری از جرایم فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا در آذربایجان غربی است.
نصرتی بیان کرد: امسال 56 درصد کل جرایم سایبری در این استان توسط پلیس فتا و با همکاری دستگاه قضایی کشف شده است.
وی ادامه داد: بیشترین پرونده‌های جرایم سایبری استان مربوط به برداشت غیرمجاز بانکی و اقتصادی است و باید در این رابطه تلاش‌های زیادی صورت گیرد.
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 44 درصد بقیه جرایم را دیگر جرم‌های سایبری تشکیل می‌دهد، گفت: باید با کمک دستگاه‌ها برنامه‌ریزی دقیق کنیم تا جرایم مالی و اقتصادی را کاهش دهیم.
انتهای پیام

captcha