برگزاری برنامه‌های فرهنگی معارفی در مدارس کوهبنان
کد خبر: 3795722
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

برگزاری برنامه‌های فرهنگی معارفی در مدارس کوهبنان

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کوهبنان گفت: همزمان با هفته تربیت، برنامه‌های فرهنگی و هنری به همراه مسابقات قرآن و معارف اسلامی در مدارس این شهرستان در حال برگزاری است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست مربیان پرورشی کوهبنان به مناسبت هفته تربیت با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، معاونان و مربیان پرورشی، مشاوران، مدیران کانون‌ها و دارالقرآن این شهرستان، 14 اسفندماه در دبیرستان رسالت برگزار شد.
در این نشست علی عسکری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کوهبنان گفت: مسابقات فرهنگی و هنری، قرآن و معارف اسلامی در مرحله مدارس و شهرستان با حضور چشمگیر دانش‌آموزان برگزار شد و در نهایت دانش‌آموزان به مرحله استانی راه پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه تعلیم و تربیت بسیار حساس است، بیان کرد: در برگزاری مراسم صبح‌گاه قرآنی، نهج‌البلاغه، طرح مصباح الهدی، معصوم‌شناسی، مهدویت و... اقدامات خوبی صورت گرفته که تقریبا خود دانش‌آموزان در این برنامه‌ها سهیم بوده‌اند.
عسکری خبر داد: مرحله کتبی استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی، 21 اسفندماه در رشته‌های صحیفه سجادیه، انشای نماز، نهج‌البلاغه و... برگزار خواهد شد.
معاون پرورشی کوهبنان افزود: نماز جماعت به همراه پاسخ‌گویی به سؤالات دانش‌آموزان به‌صورت منظم با حضور ائمه جماعت در اکثر مدارس شهرستان در حال برگزاری است و از طرفی گروه یاوران امر به معروف نیز در مدارس فعال هستند که این مهم باعث کسب رتبه دوم حوزه پرورشی کوهبنان در استان شده است.
وی بیان کرد: مسابقه آیینه زمان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) در حال برگزاری است که همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان می‌توانند در رشته‌های مختلف این مسابقه شرکت کنند.
اجرای گلبانگ «کیمیای مهر» در مدارس
در ادامه سید‌محمد‌رضا حسینی، مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت: معاونان، مربیان و مشاوران مدارس باید همواره با دانش‌آموزان مأنوس و دوست باشند تا بحث تعلیم و تربیت به خوبی و با ظرافت صورت پذیرد.
وی اظهار کرد: همکاری و تعامل دفتر امام جمعه و آموزش و پرورش بابی در راستای تعلیم و تربیت گشوده و باعث شده تا از وجود دانش‌آموزان نخبه در برگزاری نماز جمعه استفاده شود.
حسینی بیان کرد: گلبانگ «کیمیای مهر» به‌عنوان یکی از طرح‌هایی است که در مدارس شهرستان کوهبنان در حال اجراست؛ در این طرح مباحث قابل تدریس و ارائه کار آموزشی با استفاده از وجود دانش‌آموزان در حال انجام است.
وی یادآور شد: اجرای این طرح در مدارس می‌تواند در کاهش ترس و استرس دانش‌آموزان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی دانش‌آموزان، همکاری و تعامل فراگیران و اجتماعی شدن آنان مؤثر باشد.
مدیر آموزش و پرورش کوهبنان اظهار کرد: تاکنون تمامی مناسبت‌های شمسی و قمری در مدارس به همراه مسابقات قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری به بهترین نحو ممکن انجام شده است.
تربیت زمان و مکان خاصی ندارد
حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان نیز در این نشست، گفت: در آموزش و پرورش مهم‌ترین وظیفه ما تربیت انسان‌هایی مفید و ارزشمند برای جامعه است که به مراتب سخت‌تر از کارهای آموزشی است.
وی با استناد به آیات و روایات، بیان کرد: در ابتدا باید در راستای تربیت خودمان اقدام کنیم و همواره تقوای الهی را پیشه خویش قرار دهیم و قانون خداوند را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: باید با روحی شاد و برخوردی شایسته مطالب تربیتی را بیان کنیم و در همه حالات زندگی از گناه فاصله بگیریم و اسوه و الگوی عملی برای دیگران باشیم.
وی گفت: سعی کنیم صداقت را پیشه کار خویش قرار دهیم و از غیبت دیگران پرهیز کنیم و خود در این امور پیش‌قدم باشیم تا کلام و بیان ما بر دیگران اثرگذار باشد.
حجت‌الاسلام جعفری افزود: باید زبان را مدیریت کنیم و در وقت خود لب به سخن بگشاییم و کلماتی دُرگونه بر زبان جاری کنیم؛ اولیای الهی که آموزگاران جامعه بودند در این امور گوی سبقت را از دیگران ربودند.
وی اظهار کرد: تربیت زمان و مکان خاصی ندارد همواره در صدد تربیت خود و خانواده مان باشیم. گفتار، رفتار و کردار ما به گونه‌ای باشد که فرزندانی ارزشمند، راهی جامعه کنیم.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: لقمه حلال در تربیت اثرات فراوانی دارد؛ باید در اسم‌گذاری فرزندان خود دقت نظر داشته باشیم و ادب را بر اساس اسم پیش ببریم؛ به فرزندان و دانش‌آموزان خود قرآن را آموزش بدهیم و بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن بیشتر مبادرت ورزیم.
حجت‌الاسلام جعفری گفت: قرآن کتاب روز است که تمام نیازها در این کتاب الهی بیان شده است؛ البته به دانش‌آموزان مهارت و فنون مختلف و مهارت‌های زندگی را هم آموزش دهیم.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha