ضرورت معرفی سابقه فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان به نسل جوان
کد خبر: 3808395
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مقام آذری تأکید کرد:

ضرورت معرفی سابقه فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان به نسل جوان

گروه بین‌الملل - رئیس کمیته دولتی در امور تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان در دیدار با ابراهیمی‌ترکمان، معرفی سابقه فرهنگی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان به نسل جوان را مهم و ضروری خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، روز جمعه (13 اردیبهشت) در جریان سفر خود به باکو با مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی در امور تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص لزوم وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و همکاری دوجانبه گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور، گفت: وجود چنین اشتراکاتی را در جهان کمتر می‌توان یافت و این یکی از مهمترین عوامل پیوند دهنده دو کشور است که ناگسستنی است و این امر نیز ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های فرهنگی و دینی دو کشور را دوچندان می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و ادیان کشورمان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و همچنین با بیان اینکه ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام از مهمترین موانع اتحاد و انسجام امت اسلامی است، اظهار کرد: مسئله وحدت میان امت اسلامی امری اساسی است که از مهمترین مبانی قرآن کریم است و کتاب مقدس ما نیز درصدد گسترش روحیه صلح و برادرى در بین عموم مردم مخصوصاً مسلمانان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه و پیشرفت کشورمان در تمام زمینه‌های علمی، ایران را یکی از مراکز مهم علوم اسلامی برشمرد و از آمادگی این سازمان برای در اختیار قراردادن تجربه مراکز آموزش عالی در رشته‌های معارف را اعلام کرد.

تأکید بر مقابله با خشونت و افراط‌گرایی دینی

مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی در امور تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان گزارشی اجمالی در خصوص فعالیت‌های کمیته مذکور ارائه و به ضرورت توسعه همکاری‌ها و همچنین استفاده از تجارب مراکز آموزشی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

وی با اشاره به سابقه فرهنگي مشترك دو كشور، تقویت اين اشتراکات و همچنین معرفی آن به نسل جوان را مهم و ضروری دانست.

رئیس کمیته امور دینی افزود: آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه در خصوص مقابله با خشونت و افراط‌گرایی دینی هستیم.

بنابر اعلام این خبر، ابراهیمی‌ترکمان به دعوت ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، به منظور شرکت در پنجمین مجمع جهانی گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها به باکو پایتخت این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام

captcha