ورود معنویت به زندگی افراد؛ از عوامل مقابله با بیماری‌های رفتاری و اجتماعی
کد خبر: 3823558
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

ورود معنویت به زندگی افراد؛ از عوامل مقابله با بیماری‌های رفتاری و اجتماعی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ورزش و جوانان فارس ورود معنویت به زندگی افراد و مهارت زندگی و ارتباطی را از عوامل مقابله با بیماری‌های رفتاری و اجتماعی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، علی رضایی، معاون فرهنگی ورزش و جوانان فارس، امروز، 10 تیرماه در آئین پایانی «جشنواره پنجره» ‌با بیان اینکه وقتی یک بیماری در جامعه فراگیر می‌شود برای پیشگیری از فراگیری آن متخصصان راه واکسینه کردن را در پیش می‌گیرند و سعی می‌کنند واکسیناسیون را از گروه‌های پر خطر آغاز کنند، گفت: در مباحث اجتماعی و بیماری‌های رفتاری هم همین موضوع وجود دارد و زمانی که یک آسیب اجتماعی اپیدمی شود لازم است گروه‌هایی که بیشتر در معرض آسیب هستند اولویت‌بندی و واکسن‌هایی به آنها معرفی شود.

وی بیان كرد: واکسن مقابله با بیماری‌های رفتاری و اجتماعی یک سری مهارت‌های رفتاری و آموزش‌هایی است که به افراد ارائه می‌شود که می‌توان از مهارت‌هایی مانند مهارت زندگی، مهارت ارتباطی، مهارت تقویت ظرفیت مقابله با استرس و بالا بردن تاب آوری خانواده‌ها، وارد کردن معنویت به زندگی افراد و خانواده‌ها نام برد.

رضایی تاکید کرد: شاید اولویت آموزش این مهارت‌ها با کسانی باشد که در محله‌هایی زندگی می کنند که آسیب بیشتر است و یا در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که اعضای آن درگیر آسیب اجتماعی مانند طلاق، خشونت و اعتیاد هستند.

معاون سازمان ورزش و جوانان فارس اظهار كرد: این گروه‌ از افراد باید در اولویت آموزش و توانمندسازی قرار گیرند و موسسات زیادی مانند ترنم زیبای محبت این کار را انجام می‌دهد و سعی می‌کند این مهارت‌ها را با برگزاری دوره و همایش و مباحث علمی به طور مستقیم و غیر مستقیم ارائه کند.
انتهای پیام

captcha