اجرای 50 تعزیه طی دهه اول محرم در آباده
کد خبر: 3840191
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

اجرای 50 تعزیه طی دهه اول محرم در آباده

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده از اجرای بیش از 50 مجلس تعزیه و شبیه‌خوانی در دهه اول محرم در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در شهرها و بخش‌های مختلف این شهرستان اجرا می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، هادی فرخی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده امروز، 13 شهریورماه در جمع خبرنگاران از برگزاری بیش از٥٠ مجلس تعزیه و شبیه‌خوانی در دهه اول محرم در این شهرستان خبر داد و گفت: امام حسین(ع) مظهر عشق و ایثار و آزادگی است و قیام آن حضرت نماد فتح الفتوحی که هر سال برای تاریخ تازه‌تر می‌شود.
وی از گروه‌های تعزیه خوانی فعال در این شهرستان قدردانی کرد و افزود: طنین روح‌نواز نواهای محرم به زبان هنر و شبیه خوانی می‌تواند تاثیر بسزایی در مخاطبان ایجاد کند، چرا که حقیقت ناب فرهنگ عاشورا از زبان هنر بسیار گویاتر و برای مردم جلوه‌ای خاص دارد.
فرخی ادامه داد: هنرمندان تعزیه‌خوان آباده هر ساله با برگزاری چنین آئین‌های زیبایی، شور و حالی دیگر را به شهرستان در ایام محرم می‌دهند و امید که مورد قبول حضرت حق و همچنین عنایات خاصه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده اضافه کرد: بیش از ٥٠ مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی توسط ٧ گروه تعزیه‌خوان در آباده اجرا می‌شود كه نشان از عشق و علاقه مردم این دیار نسبت به خاندان عصمت و طهار دارد.
یادآور می‌شود، در دهه اول محرم مجالس تعزیه‌خوانی شهرستان آباده در شهرهای آباده، سورمق، صغاد و بهمن با حضور پیشکسوتان تعزیه‌خوان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha