بیانیه سه کشور اروپایی، سند زنده بی‌اعتمادی ما به آمریکا و اروپا است
کد خبر: 3845251
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

بیانیه سه کشور اروپایی، سند زنده بی‌اعتمادی ما به آمریکا و اروپا است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی که ایران را مسئول حمله به تاسیسات آرامکو دانسته‌اند، تصریح کرد: این بیانیه نشان داد که موضع اروپایی‌ها به آمریکایی‌ها نزدیک‌تر است و دیگر اینکه اروپایی‌ها تاسیسات نفتی عربستان را با ارزش‌تر از جان مردم یمن می‌دانند. این بیانیه سند زنده و متقنی بی‌اعتمادی ما به آمریکا و اروپا است.

یانیه سه کشور اروپایی، سند زنده بی‌اعتمادی ما به آمریکا و اروپا است

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است، زیرا بیانگر حضور و مقاومت هشت سال مردم ایران در برابر دشمن است.
وی با بیان اینکه درس‌ مقاومت را باید از عاشورا و امام حسین (ع) یاد گرفت، افزود: دشمنان بعد از ۴۰ سال، هنوز به دنبال تحریم ایران هستند و می‌خواهند از این طریق بین مردم ایران دو دستگی ایجاد کنند.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: دشمن در حالی به دنبال کشاندن ما پای میز مذاکره است، که به راحتی از برجام خارج شد. دولتی که به راحتی از برجام خارج می‌شود، حاضر به اجرای عدالت و پای‎بند به تعهدات خود نیست، بلکه فقط به دنبال منافع خودش است.
مهدوی ادامه داد: دشمنان، از قدرت ایران اسلامی ضربه‌های زیادی خورده‌اند و به همین دلیل قدرت آن‌ها رو به زوال است. اما دشمن در این شرایط دست از دشمنی نخواهد کشید. دشمن می‌خواهد جوانان ما را از طریق اعتیاد و ترویج مسائل غیر اخلاقی آلوده کند. امروزه می‌توان از فضای مجازی، استفاده‌های خوبی کرد، اما باید توجه داشت این فضا در اختیار دشمنان نیز قرار دارد.
وی با اشاره به لزوم داشتن بصیرت برای مقابله به تهدیدات دشمن، گفت: تقوا، ابزار مهم و موثر بصیرت است. اگر روح و فکر انسان برخوردار از تقوا باشد، هیچ میکروبی و آفتی نمی‌تواند در آن نفوذ کند.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی که جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله به تاسیسات آرامکو دانسته‌اند، تصریح کرد: این بیانیه نشان داد که موضع اروپایی‌ها به آمریکایی‌ها نزدیک‌تر است و دیگر اینکه اروپایی‌ها تاسیسات نفتی عربستان را با ارزش‌تر از جان مردم یمن می‌دانند. این بیانیه سند زنده و متقنی بی‌اعتمادی ما به آمریکا و اروپا است.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری، در این دیدار بر ضرورت توکل و مقاومت در برابر دشمن، حمایت از تولید و رونق داخلی و اعتماد به جوانان تاکید کردند.
مهدوی درباره ارتقا حقوق شهروندی و حقوق بانوان گفت: اسلام دستور داده است که کرامت انسان و سلامت جسمی و فکری آحاد جامعه حفظ و رعایت شود، اما در عین حال کسانی قصد سودجویی و سوءاستفاده دارند، به گونه‌ای که تساوی حقوق را به زبان می‌آورند، اما افکار دیگری را پیگیری و دنبال می‌کنند. مثلا به بهانه حقوق اجتماعی، زنان را دعوت به حضور در ورزشگاه‌ها و دوچرخه سواری در جلو نگاه نامحرمان می‌کنند. به همین منظور نباید اجازه داد جامعه به حالت دوقطبی کشیده شود.
انتهای پیام

captcha