مسائل فرهنگی در پیاده‌روی اربعین مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3846264
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

مسائل فرهنگی در پیاده‌روی اربعین مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: اربعین زمینه بزرگی برای پرداختن به مسائل فرهنگی است و باید با احتیاط عمل کنیم.

مسائل فرهنگی در پیاده روی اربعین مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، عصر روز دوشنبه، 8 مهرماه در جمع فعالان اربعین و موکب‌داران استان با اشاره به اهمیت مراسم پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: شاید چندین سال پیش نمی‌توانستیم متصور شویم که پیاده‌روی اربعین به لحاظ تأثیرگذاری در این نقطه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: عظمت مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی تنها عنایت امام حسین‌(ع) است که سفره‌ای برای استفاده شیعیان امام علی‌(ع) پهن شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، با تأکید بر این‌که باید تجمع اربعین حسینی را به بهترین نحو معرفی کنیم، تصریح کرد: اربعین مایه فخر و مباهات شیعه است، چنانکه امام زمان‌(عج) در زمان ظهور، خود را با امام حسین(ع) معرفی می‌کنند.

وی به شکوه میزبانی مردم عراق از زائران اربعین اشاره و بیان کرد: علاقه مردم کشور عراق به میزبانی از زائران اربعین حسینی غیرقابل توصیف است.

حجت‌الاسلام شعبانی، با بیان این‌که باید از این مودت و محبت حاکم بین مردم دو کشور به بهترین شکل مواظبت کرد، گفت: باید از وارد شدن هر گونه خدشه به این نعمت خداوندی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: هرگونه رفتار نادرست می‌تواند به سوژه رسانه‌های معاند و دشمنان اسلام و نظام اسلامی مبدل شده و قابل جبران نخواهد بود و باید در این برهه تاریخی و این مسئولیت، حتی یک قدم کوچک در جلوگیری از بروز انحرافات برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که، هزینه و زحمات صرف شده در اربعین حسینی، در صورت غفلت می‌تواند بازخورد منفی داشته باشد، گفت: کارهای سخت‌افزاری بخشی از کار است و قسمت قابل توجه آن پرداخت و توجه به مسائل فرهنگی است.

وی با تأکید بر اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: اربعین زمینه بزرگی برای پرداختن به مسائل فرهنگی است که باید با احتیاط عمل کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha