پیش‌بینی شرکت ۹۰ هزار دانش‌آموز همدانی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3852606
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

پیش‌بینی شرکت ۹۰ هزار دانش‌آموز همدانی در مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش‌آموزی ۹۰ هزار دانش‌آموز از استان همدان در مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری حضور داشته باشند.

پیش‌بینی شرکت 90 هزار دانش‌آموز همدانی در مسابقات قرآنیوسف سعیدی، معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری نماز با موضوع، «نماز و مدرسه» برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری نماز و مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش‌وپرورش در موضوع نماز، طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک پیش اجلاس نماز در هر یک از مناطق 19 گانه آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش همدان ادامه داد: برون‌داد و دستاورد‌های برگزاری پیش اجلاس‌های نماز در مدارس باید زمینه ترویج، تعمیق و توسعه فرهنگ نماز میان دانش‌آموزان را مهیا کرده و موانع موجود در مسیر اقامه نماز میان دانش‌آموزان نوجوان و جوان را برطرف شود.

سعیدی با بیان اینکه قرآن و معارف اسلامی از برنامه‌های شاخص این حوزه است، افزود: سال گذشته سی و هفتمین مسابقات قرآن و معارف دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی با رقابت بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد که از این تعداد ۳۰ هزار نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات نیز با رقابت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز برگزار شد که از این تعداد ۸۰ نفر موفق به حضور در مرحله کشوری شدند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش‌آموزی 90 هزار دانش‌آموز از استان همدان در مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری حضور داشته باشند.

سعیدی با بیان اینکه طرح «معرفت 6» آبان‌ماه سال جاری با شرکت 3 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در شهر قم برگزار خواهد شد، گفت: این طرح با هدف آشنایی دانش‌آموزان با وجود با برکت ائمه معصومین(ع)، نماز، ویژگی‌های یاوران حضرت مهدی(عج) و مرجعیت تقلید در شهر مقدس قم اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha