دوره آموزشی «آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3855152
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

دوره آموزشی «آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار» در اردبیل برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ دوره آموزشی «آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار» ویژه بانوان به همت جهاددانشگاهی استان در کمیته امداد اردبیل برگزار شد.

دوره آموزشی «آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، به همت جهاددانشگاهی استان، دوره آموزشی «آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار» ویژه بانوان، روز سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه در کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه دو اردبیل برگزار شد.

مدیر مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره یک جهاددانشگاهی استان اردبیل در آغاز این دوره گفت: دوره آموزشی آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت بازار با مشارکت جهاددانشگاهی اردبیل و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان طی دو روز و به مدت ۱۲ ساعت با شرکت بیش از ۶۰ نفر برگزار می‌شود.

میثم محمدی اضافه کرد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی با بازار کار، نحوه شناسایی فرصت‌های شغلی و بازار‌های هدف، ترغیب کارجویان به خوداشتغالی، عملی نمودن ایده‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار است.

جمال‌الدین عزیزی، مدرس این دوره نیز با بیان اینکه بازاریابی به نحوه انجام تجریه و تحلیل، طرح‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های تعیین شده برای فراهم کردن مبادلات مطلوب در بازار‌های هدف گفته می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تحقیقات بازاریابی، یافتن راهکار‌هایی برای مدیریت هر چه بهتر محصولات فعلی، توسعه محصولات جدید و مدیریت سبد محصولات است.
وی، بازاریابی خود، سازمان، مکان، خدمات و سازمان غیرتجاری را از انواع بازاریابی عنوان کرد و افزود: مدیریت بازاریابی یکی از روش‌های صحیح انتخاب بازار هدفمند و سودآور است که به منظور جذب و ارتقای مشتریان از طریق ارتباطات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رفتار مصرف کننده شامل فرآیند روانی و اجتماعی است که قبل و بعد از فعالیت‌های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد، تصریح کرد: فرآیند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده از اصول اولیه بازاریابی می‌باشد که شامل مراحل تشخیص مساله، جستجوی اطلاعات، ارزیابی راه چاره، تصمیم خرید و رفتار بعد از خرید است.

این کارشناس کارآفرینی با بیان اینکه بازاریابان در رویدادها، زمان و مکان مختلف بازار‌های هدف را شناسایی می‌کنند، یادآور شد: عوامل فرهنگی، تاثیرات طبقه اجتماعی، گروه‌های مرجع و خانواده را می‌توان از موارد تاثیرگذار بر فرآیند تصمیم‌گیری خرید نام برد.

عزیزی با اشاره به اینکه فرآیند بازاریابی باید قبل از ورود به چرخه کسب و کار آغاز شود، نه زمانی که محصول آماده فروش است، خاطرنشان کرد: با برنامه راهبردی بازاریابی، جایگاه کسب وکار در بازار مشخص شده و با تعیین پنج ستون اساسی از جمله محصول، قیمت، محل، ترویج و مخاطب، راه رسیدن به اهداف بازاریابی هموار می‌شود.

انتهای پیام
captcha