کتاب «فرزند کردستان» آماده چاپ شد
کد خبر: 3860429
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

کتاب «فرزند کردستان» آماده چاپ شد

گروه فرهنگی ــ کتاب خاطرات بسیجی روحانی حجت‌الاسلام نورالدین حیدری، با عنوان «فرزند کردستان»به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان پس از ویرایش نهایی آماده چاپ‌ شده است.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای‌ ثبت‌ و ضبط خاطرات رزمندگان دوران انقلاب و دفاع مقدس و باهمت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کردستان، خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری اولین نماینده حضرت امام(ره) در سپاه کردستان به قلم محمدعلی صدرشیرازی پس از ویرایش نهایی جهت چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده شد.

وی افزود: این کتاب خاطرات یک بسیجی با اخلاص و با بصیرت را که با تصمیمات به‌موقع، شجاعانه و نیز عشق به مردم مسلمان کُرد زمینه همگرایی بیشتر مردم این مناطق با نظام و خنثی‌‌سازی توطئه‌های شوم دشمنان را سبب شد، به‌صورت دقیق و عاشقانه روایت کرده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: فرزند کردستان در 10 فصل با عنوان‌های «رویش در بهشت»، «در پی نور دین»، «کیمیاگر»، «پا به‌پای آفتاب»، «کردستان»، «خون و حماسه»، «عاشقانه‌ها»، «چهره‌ها و جریانات»، «شیعه و سنی با عشق آسمانی»، «نمایندگی امام در کردستان»، «فرصت‌ها و تهدیدها» و «حماسه در سکوت» را با نثری ساده و روان به خوانندگان منتقل می‌کند.

وی بیان کرد: فصول نخست این کتاب به احوالات شخصی و به‌ویژه شرح ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زادگاه این عالم جلیل‌القدر و نیز شهر زنجان به‌عنوان محل رشد او اختصاص دارد و برداشتی کامل از مقطعی از تاریخ معاصر را در برمی‌گیرد.

مرادی بیان کرد: در فصل‌های بعدی ضمن بازشناسی خطه قهرمان خیز کردستان، به مقولات ضرورت تقویت وحدت بین مسلمین و سپس معرفی چهره‌ها و جریانات کردستان می‌پردازد.

وی اعلام کرد: این کتاب با نگاه ویژه‌ای که راوی به نقش مردم کردستان در پیروزی‌ها و امنیت پایدار امروز کردستان داشته به‌خوبی حماسه‌ها و دلاورمردی مردمان این سرزمین را در روستای گالوازه، شویشه، بیجار، محورهای استراتژیک توریور و دیگر نقاط استان بیان کرده و منبع بسیار ارزنده‌ای برای پژوهشگران حوزه تاریخ شفاهی خواهد بود.

وی یادآور شد: فرزند کردستان به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار نشر می‌شود و پس‌ازآن چندین کتاب دیگر از جمله سرودهای بی تکرار خاطرات شاعران انقلاب کردستان، باد و خاکستر خاطرات سردار ذهابی توسط این حوزه چاپ و روانه بازار می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری در سال ۱۳۱۷ در روستای اندآنه‌ ورعلیا بخش ماه‌نشان استان زنجان در خانواده‌ای کشاورز دیده به جهان گشود، در سال ۱۳۳۴ وارد حوزه علمیه زنجان شد و سطح را تا لمعتین در این حوزه فرا گرفت سپس جهت تکمیل دروس حوزوی به قم عزیمت و تا سال 1348 به مدت هشت سال دوران طلبگی را گذراند.

این روحانی جلیل‌القدر سپس به منظور فراگیری دروس خارج به مدت 11 سال در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله جوادی آملی تلمذ و سپس دروس عالی را نزد علامه طباطبایی، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و استاد شهید مرتضی مطهری گذراند و همزمان به منظور بهره‌مندی از زبان انگلیسی جهت تبلیغ دین اسلام این زبان‌ را نیز در سطح عالی فرا گرفت.

یادآوری می‌شود که حجت‌الاسلام نورالدین حیدری از سال ۵۹ همزمان با شروع جنگ تا 68 نماینده امام (ره) در سپاه کردستان بود.

انتهای پیام
captcha