شرکت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن، احکام و معارف اسلامی
کد خبر: 3864767
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

شرکت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن، احکام و معارف اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان کردستان از پیش‌بینی شرکت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن، احکام و معارف اسلامی امسال خبر داد.

شرکت 110 هزار نفر دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن، احکام و معارف اسلامی

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مسابقات قرآن، احکام و معارف اسلامی هرساله با حضور دانش‌آموزان متدین و قرآنی استان کردستان در سطح تمام مدارس استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 107 هزار نفر از دانش‌آموزان علاقه‌مند استان کردستان در این دوره از رقابت‌های قرآنی شرکت کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال با 30 درصد رشد، 110 هزار نفر از دانش‌آموزان استان کردستان در این طرح شرکت کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان کردستان بیان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستان، استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله آموزشگاهی آن در هفته قرآن آغازشده است.

وی بیان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌های قرآنی در بهمن‌ماه و استانی در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که برگزیدگان استانی به مرحله کشوری که در مشهد مقدس و استان گلستان برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

مرادی به رشته‌های مسابقات قرآن و احکام و معارف اسلامی اشاره و اعلام کرد: این دوره از مسابقات قرآن در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن (10، 20، 30 جزء)، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام اسلامی، انشای نماز، اذان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه گواهینامه معتبر از سوی دارالقرآن‌های آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزانی که امتیاز لازم را کسب کنند، افزود: دریافت این گواهینامه امتیازاتی را برای ورود دانش‌آموزان به مدارس شاهد، تیزهوشان، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان دارد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان کردستان در پایان یادآور شد: برای برگزیدگان مرحله استانی هرساله دوره توانمندسازی با حضور اساتید مجرب جهت آمادگی بیشتر برای شرکت در مسابقات کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha