طرح «سرباز ماهر» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3876120
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

طرح «سرباز ماهر» در کردستان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین جهاددانشگاهی کردستان و اداره کل ورزش و جوانان استان، دوره آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و زندگی ویژه سربازان نیروهای مسلح استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان درنشست امضا و تبادل تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی استان کردستان که دیروز، 13 بهمن‌ماه در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: طرج «سرباز ماهر» با مشارکت جهاددانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان  و ستاد نیروهای مسلح در استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی سهیمه استان کردستان در اجرای این طرح را 700 نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح دانست و افزود: در راستای اجرای این طرح دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های زندگی به مدت 80 ساعت در محل پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، دوره آموزشی مهارت های عمومی اشتغال به مدت 48 ساعت نظری و عملی، و مهارت های عمومی زندگی به مدت 32 ساعت نظری و عملی، برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: براساس این تفاهم‎نامه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی کردستان دوره‌های آموزشی را مطابق تقویم آموزشی در پادگان‌های استان و مراکز آموزش نظامی برگزار می‌کند.

حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار کرد: دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و زندگی با مشارکت و همکاری جهاددانشگاهی و توسط معاونت آموزشی این واحد برای 700 نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی استان کردستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان کردستان از ظرفیت ها و پتانسیل های خوب و ارزشمندی در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برخوردار است، جهاددانشگاهی در حوزه آموزش های مهارتی، مهارت افزایی و همچنین ارایه خدمات تخصصی آموزشی کارنامه خوب و درخشانی دارد.

جولایی با بیان اینکه ورزش و جوانان استان با جهاددانشگاهی کردستان همکاری خوبی دارد، یادآور شد: در همین راستا و بر اساس تفاهم‌نامه کشوری بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت ویژه پرسنل و سربازان وظیفه، جهت اجرای این طرح در استان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان کردستان و جهاددانشگاهی استان منعقد می‌شود.

انتهای پیام
captcha