تجلی پیمان وفاداری / حضور مردم انقلابی از خیابان امیرکبیر تا امامزاده سیدابراهیم زنجان
کد خبر: 3878105
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

تجلی پیمان وفاداری / حضور مردم انقلابی از خیابان امیرکبیر تا امامزاده سیدابراهیم زنجان

مردم پایتخت شور و شعور حسینی امروز در حضوری حماسی وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی و عشق به سرداران خدوم وطن را ثابت کردند.

تجلی پیمان وفاداری از امیرکبیر تا امامزاده سید ابراهیم زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، مردم پایتخت شور و شعور حسینی در چهل و یک سالگی انقلاب اسلامی، پیمان خود را با آرمان‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب محکم‌تر کردند و در راهپیمایی 22 بهمن حماسه‌ای دیگر آفریدند.

گرمای دل‌های مردم به پشتوانه نظامی استوار به سوز و سرمای زمستان غلبه کرده و مردمی که پرچم جمهوری اسلامی را از خیابان امیرکبیر به آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) می‌رسانند، در سر این نیت را دارند که پرچم سرخ شهادت برگرفته از مکتب حسینی را به پرچم سبز انتظار پیوند دهند.

در جای جای مسیر راهپیمایی پیرمردها و پیرزن‌هایی و افراد میان‌سال را می‌بینی که آمده‌اند تا در جواب آن‌هایی که می‌گویند چرا سال 57 انقلاب کردید؟ بگویند: عزت، عفت و استقلال ما زیر سئوال بود انقلاب کردیم تا اجازه دخالت به بیگانگان را ندهیم و هنوز هم از شرف خود دفاع می‌کنیم.

اما کودکان ونوجوانانی که انقلاب و جنگ را لمس نکردند، امروز به عشق اسطوره زمانشان، حاج قاسم سلیمانی مسیر راهپیمایی را در کنار بزرگترها طی می‌کنند، عکس ‌های سردار سلیمانی را به دست گرفتند و می‌خواهند مثل او یک قهرمان ملی شوند.

مردم در این راهپیمایی گام‌های دوم انقلاب را همسو با حرکت جهانی مقاومت استوارتر برمی‌دارند و با حضور گسترده خود در آزمون اول این‌ روزها یعنی راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نمره قبولی گرفتند تا خود را برای آزمون بعدی یعنی انتخابات مجلس آماده کنند.

مردم ولایی زنجان مثل همیشه وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر وهابی» و «سردار خوب ایران، راهت ادامه دارد؛ حاج قاسم مسلمان، راهت ادامه دارد» ثابت کردند.

تجلی پیمان وفاداری از امیرکبیر تا امامزاده سید ابراهیم زنجان

انقلاب اسلامی؛ برگرفته از اراده ملت

سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه اظهار ‌کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی بنا نهاده شده است و یک برداشت از این مردم‌سالاری، حضور مردم در عرصه سیاسی، اجتماعی و سرنوشت دنیوی آن‌ها است.

وی تصریح کرد: مدل حکومت مردم‌سالاری دینی، توسط امام خمینی(ره) با فهم عمیق از اسلام ناب به شکل استدلال نظری درآمد و شکل اجرایی به خود گرفت؛ هرچند مدل‌های دموکراسی را در کشورهای دیگر داریم اما جمهوری اسلامی مدل متفاوتی از دموکراسی را به دنیا عرضه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: از این جهت حضور مردم در مبارزات پیش از انقلاب، در پیروزی انقلاب، تثبیت نوع حکومت و تعیین مستقیم یا غیرمستقیم ارکان حکومت مهم و کارساز بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به طور قطع به اراده و قدرت مردم در عرصه‌های مختلف ایمان داشت، ابراز کرد: عقلانیت مکتب امام خمینی(ره) اقتضا می‌کند که مردم در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشند و این موضوع در مباحث انسان‌شناختی مقام معظم رهبری نیز نمود دارد.

این مسئول حضور مردم در راهپیمایی را رزمایش مهمی در مواجهه با توطئه‌های دشمنان خواند و گفت: اکنون با گذشت 41 سال از عمر انقلاب، در سال دوم اعلام بیانیه گام دوم انقلاب هستیم و پیشرفت‌های زیادی داشتیم، اما در عین حال مکر دشمنان نیز پیچیده‌تر و بیشتر شده و همه عرصه‌ها را دربرگرفته است.

احمدی با اشاره به اینکه 22 بهمن امسال با اربعین شهادت سردار سلیمانی مصادف شده است، بیان کرد: از سوی دیگر انتخبات مجلس را پیش‌رو داریم که حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای باعث یاس دشمنان خواهد شد.

تجلی پیمان وفاداری از امیرکبیر تا امامزاده سید ابراهیم زنجان

بیانیه گام دوم انقلاب؛ ضامن اتحاد جهان اسلام

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان اتحاد و انسجام در این برهه زمانی را نیازمندی جهان اسلام برشمرد و گفت: عمل به توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب ضامن افزایش اتحاد و انسجام در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تفکر مارکسیستی، کمونیستی، سرمایه‌داری و لیبرالیسم در دنیا حاکم بود، یادآور شد: انقلاب اسلامی همه تفکرات مرسوم را به چالش کشید و هیچ‌یک از نظامات مارکسیستی و لیبرالیستی را به‌تمام‌ معنا نپذیرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از معیارهای پیشرفت در نظام اسلامی توسعه عدالت در جامعه است؛ درحالی‌که این امر در جامعه غربی وجود ندارد، ادامه داد: غرب می‌گوید هر کس بیشتر پیشرفت کرد او برنده است و هر کس عقب ماند بازنده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه در نظام دینی سیستم و سازمان باید طوری طراحی شود که همه بتوانند پیشرفت کنند و عدالت اجتماعی محقق شود، افزود: عدالت در علم، عدالت در فرهنگ، عدالت در آموزش، عدالت در اقتصاد، عدالت در صنعت و... در گام اول انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه عدالت کامل جز در حکومت ولی‌عصر(عج) میسر نخواهد شد، تصریح کرد: این دنیا تلاش می‌کند که به عدالت برسد ولی عدالت یک امر غنی و بسیار مهم است و ما باید در این مسیر گام برداریم و به نظر من درصد قابل‌ توجهی از عدالت در نظام جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده است.

بیگدلی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی غبار را از چهره انقلاب زدود و نشان داد که 80 میلیون ایرانی از جبهه مقاومت حمایت می‌کنند و همراه جبهه مقاومت هستند.

انتهای پیام
captcha