حضور مردم در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار نظام است
کد خبر: 3879190
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

حضور مردم در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار نظام است

یک نماینده مجلس گفت: حضور مردم در انتخابات باعث قوت، ثبات و اقتدار نظام می‌شود و ضریب امنیت آن را افزایش می‌دهد.

تخریب رقیب باعث اقبال مردم به نامزدهای انتخابات نمی‌شود

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایکنا اصفهان، اظهار کرد: ما در کشوری با نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی زندگی می‌کنیم و مقبولیت ولایت فقیه در گرو رأی مردم است. اصل نظام با همه‌پرسی شکل گرفته و ارکان آن اعم از قانون اساسی، ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و ... با رأی مردم مستقر شده است.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات باعث قوت، ثبات و اقتدار نظام می‌شود و ضریب امنیت آن را افزایش می‌دهد. به هر حال وقتی اکثریت مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، نشان‌دهنده این است که مردم پشتیبان نظام‌اند و در شرایطی که دشمنان همه تلاش خود را علیه نظام به کار گرفته‌اند، حضور مردم با حد نصاب بالا به خنثی شدن برنامه‌های دشمنان کمک می‌کند، چون آنها منتظر حضور کمرنگ مردم در انتخابات هستند تا بگویند مردم پشت نظام را خالی کرده‌اند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کرد، گفت: هر کس باید مشوق دیگران اعم از نزدیکان، اقوام، همسایگان و همکاران برای حضور در انتخابات باشد و این نکته را گوشزد کند که نظام متعلق به خود مردم است و کسی از بیرون نمی‌تواند برای ما تکلیف تعیین کرده یا راه‌حلی برای مشکلات پیشنهاد دهد. از طرف دیگر، سلایق مختلف کم‌وبیش در انتخابات حضور دارند و به هر حال می‌توان افرادی را که به دیدگاه ما نزدیک باشند، انتخاب کرد. اگر هم بعضا رفتاری باعث شده تا رغبت مردم برای مشارکت کاهش پیدا کند، باید آن را جبران کرد و اجازه نداد یأس و دلسردی بر مردم چیره شود.

فولادگر اضافه کرد: ممکن است در بعضی از شهرها برخی افراد تأیید صلاحیت نشده یا در انتخابات حضور نداشته باشند، ولی این موضوع عمومیت ندارد و در اکثر شهرهای کشور کاملا میان جریان‌های مختلف سیاسی رقابت وجود دارد. ضمن اینکه در انتخاب افراد باید هم شرایط لازم و هم شرایط کافی را در مورد آنها در نظر گرفت؛ مثل تدین، پایبندی به نظام و انقلاب، شجاعت و انقلابی بودن که شرایط لازم به حساب می‌آید و از طرف دیگر، زمینه تخصصی، تجربه و رشته تحصیلی افراد متناسب با نیازهای کشور باشد و در رابطه با مسائل حوزه‌های مختلف صاحب‌نظر باشند.

وی بیان کرد: کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی بیشتر باید به معرفی توانمندی‌ها و برنامه‌های خودشان بپردازند و از نفی و تخریب و توهین به دیگران بپرهیزند. نقد منصفانه و با رعایت موازین اخلاقی اشکال ندارد، ولی تخریب نباید در کار باشد. از طرف دیگر، نباید وعده‌هایی به مردم بدهند که قابل اجرا نیست. آنچه را که در حوزه اختیارات مجلس است، در قالب برنامه و نه شعارگونه مدنظر داشته باشند و اقداماتی را که قابل اجرا نیست، مطرح نکنند.

انتهای پیام
captcha