ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم در مساجد زنجان
کد خبر: 3885521
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم در مساجد زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر توجه مردم به هشدارهای وزارت بهداشت و پیوستن به کمپین «در خانه بمانیم»، گفت: برگزاری مجالس ترحیم در مساجد استان زنجان ممنوع شده است.

برگزاری مجالس ترحیم در مساجد ممنوع است

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت مرجع تصمیمات و برنامه‌ها در شرایط فعلی است که دین اسلام به پیروی از راهکارهای عقلی برای حفظ سلامت انسان تأکید دارد و طبیعی است که اجتماعات مذهبی نیز تحت شعاع قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، اوقاف و امور خیریه استان اقدامات متعددی در بقاع متبرکه انجام داده است، ادامه داد: در همین راستا به همه اماکن مذهبی، مساجد و امامزادگان اعلام شده است که برای حفظ سلامت افراد در جامعه از برگزاری مجالس خودداری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسمات مختلف در بقاع متبرکه و ضدعفونی مستمر این اماکن از سوی اوقاف بیان کرد: مردم می‌توانند اعمال عبادی خود را در منزل انجام دهند و ادعیه‌خوانی را از طریق نرم‌افزارها و صدا سیما دنبال کنند.

وی با بیان اینکه همه مومنان و هیئت امنای مساجد بر اساس تاکید نهادهای ذی‌صلاح موظف به همکاری هستند و باید از برگزاری اجتماعات در مساجد و اماکن مذهبی پرهیز کنند، گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته با وجود تاکیدات بسیار در برخی از مساجد زنجان متاسفانه شاهد برگزاری مراسم و مجالس ترحیم بودیم که درخواست می‌شود، نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

کرمی با انتقاد از اینکه برخی هنوز حساسیت شرایط را درک نکرده‌اند، گفت: ما باید توصیه و هشدار نهادهای بهداشتی و درمانی، نیروهای امنیتی و بزرگان دین را جدی بگیریم، چرا که شخص مقام معظم رهبری در طی این چند روز بارها بر رعایت و همکاری با نهادها تاکید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: مسابقه «زندگی به سبک خدا» به منظور استفاده مفید خانواده‌ها از فضای مجازی و تقویت بعد دینی در تعطیلات کرونایی در نظر گرفته شده است، که در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و حفظ قرآن کریم ویژه برادران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha