ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر ارومیه تبدیل به استراحتگاه شد
کد خبر: 3886783
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر ارومیه تبدیل به استراحتگاه شد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه با ٢۵٠ تخت‌خواب برای استراحت کادر درمانی و بیماران کرونایی بهبودیافته اختصاص یافت.

ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر ارومیه تبدیل به استراحتگاه شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ِغربی، این روزها که بیماری کرونا در کشور همه‌گیر شده است با پر شدن تخت‌‌های بیمارستانی مکان‌های دیگری مانند سالن‌های ورزشی و هتل‌ها نیز برای استراحت کادر درمانی و نیز گذراندن دوره نقاحت بیماران کرونایی بهبود یافته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این راستا تاکنون در سطح ارومیه و استان و چندین بیمارستان صحرایی افتتاح و مورد استفاده قرار گرفته است که نخستین بیمارستان صحرایی توسط سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با نام شهید باکری در مجتمع شهید کاظمی ارومیه افتتاح شد که دارای ۲۰۰ تخت‌خواب است.

این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف سونوگرافی، آزمایشگاه، اتاق عمل و مرکز تصویربرداری است و هر بخش دارای کادر تخصصی خودش بوده که با صد نفر کادر فعالیت خواهد کرد.

طبق گفته سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی همه امکانات و مراکز بهداشت و درمانی سپاه شهدای استان از جمله بیمارستان عارفیان و بیمارستان شهید باکری نیز در صورت لزوم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

در کنار افتتاح بیمارستان‌های صحرایی مختلفی که در سطح استان هر روزه انجام می‌شود شاید تلخ‌ترین و ناباورانه‌ترین خبر مربوط به افتتاح سالن شماره یک استراحتگاه ٢۵٠ تختخوابی ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه توسط فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا بود.

این ورزشگاه که به « دورنالاریوواسی» معروف بوده همیشه شاهد حضور پرشور طرفداران والیبال‌دوست ارومیه برای تماشای مسابقات بود و این ورزشگاه که روزی در مسابقات تیم‌های ارومیه‌ای با رقبا جایی برای سوزن انداختن نداشت امروز میزبان بیمارانی خواهد شد که به جنگ با بیماری کرونا رفته و در تلاش برای شکست دادن این بیماری هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در ارتباط با افتتاح این استراحتگاه گفت: این استراحتگاه جهت طی دوره نقاهت بیماران کرونایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در شرایط بحرانی قابلیت افزایش تا ۵٠٠ تخت استراحت را دارد.

سرتیپ دوم علی حاجیلو افزود: این استراحتگاه، با بهره‌گیری از تمام امکانات بهداشت و درمان و پشتیبانی ارتش در مدت ۴٨ ساعت آماده‌سازی شده و همه ملزومات زیستی از قبیل سرویس‌های بهداشتی، حمام، محل استراحت بیماران و کادر درمانی و غیره با رعایت تمامی استانداردها به بهره‌برداری رسید.

همچنین یادآور می‌شود، حسین پزشکیان، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی نیز امروز اعلام کرد: در راستای اهداف ستاد مقابله با کرونا، هتل مروارید ارومیه با شعار «مدافعان سلامت در کنارتان هستیم» در جهت اسکان مدافعان خط مقدم سلامت در بخش مراقبت‌های ویژه درگیر با بیماری کرونا، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha