اقدامات انجمن داروسازان فارس برای توزیع اقلام بهداشتی
کد خبر: 3890830
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

اقدامات انجمن داروسازان فارس برای توزیع اقلام بهداشتی

رئیس انجمن داروسازان فارس در تشریح اقدامات انجام شده این انجمن برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در ایام شیوع كرونا از توزیع یك میلیون و 200 هزار عدد محلول ضدعفونی‌كننده طی یك ماه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، غلامرضا دهقان‌زاده، رئیس انجمن داروسازان فارس امروز، 23 فروردین‌ماه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه شاهد فعالیت‌ها و تلاش کارکنان و مسئولان بهداشت و درمان در سطح استان هستیم، گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که مجموعه سلامت فارس در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان در کشور پیش‌رو است.

وی افزود: با توجه به پراکندگی و پهناور بودن استان فارس، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای رفع نیاز استان به ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اولویت دستور کار انجمن داروسازان فارس، شرکت‌های دارویی و مراکز تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان قرار دارد.

دهقان‌زاده با بیان اینکه در کمتر از یک ماه، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد محلول ضدعفونی‌کننده در اندازه‌های مختلف در استان توزیع شد، گفت: بدون هیچ وقفه و تعطیلی مراکز تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دست در حال تولید و خدمت‌رسانی هستند.

رئیس انجمن داروسازان فارس درباره اقداماتی که برای تولید دستکش جراحی و ماسک از سوی این انجمن در استان انجام شده است، نیز گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون عدد پَدالکلی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک و ۱۴۰ هزار دستکش جراحی تولید و توزیع شده است.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این دیدار همکاری انجمن داروسازان فارس، شرکت‌های دارویی و مراکز تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان را بی‌نظیر دانست و بر تلاش برای افزایش خدمت‌رسانی و تأمین نیازهای مردم به ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان از سوی این مراکز تأکید کرد.

وی در ادامه از معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز خواست تا برای پساکرونا، برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را در این حوزه به ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه ارائه کند.

محمدرضا حیدری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با تأکید بر اینکه دولت‌ها به تنهایی قادر با انجام بسیاری از کارها در زمان بحران نیستند و نیاز به همدلی و همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است، از تلاش و همت انجمن داروسازان فارس، شرکت‌های دارویی و مراکز تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان قدردانی کرد.

برخی از اعضای انجمن داروسازان فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی درباره نیازهای خود در این حوزه خواستار حمایت دانشگاه علوم پزشكی شیراز از داروسازان و داروخانه‌های استان شدند.

انتهای پیام
captcha