مشکل گرانی و گرانفروشی بر مشکلات مردم اضافه نشود‌
کد خبر: 3892081
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

مشکل گرانی و گرانفروشی بر مشکلات مردم اضافه نشود‌

استاندار اصفهان با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار در زمینه اقلام مصرفی مردم ورود پیدا کند، تاکید کرد: نباید اجازه داد در این شرایط، مشکل گرانی و گرانفروشی نیز بر مشکلات مردم اضافه شود‌ و مردم بیش از این به زحمت افتند.

مشکل گرانی و گرانفروشی بر مشکلات مردم اضافه نشود‌

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان افزود: دستگاه‌های نظارتی در حوزه بازار، نظارت بیشتری بر قیمت‌های اقلام ضروری مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه دنیا در همه زمینه‌ها سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، افزود: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص الکترونیکی شدن روند توزیع تلاش کند.

رضایی گفت: البته باید توجه داشت تغییر عادت‌ها و به ویژه زمانی که امکان برای سوءاستفاده‌ها برای برخی وجود داشته باشد، سخت است ولی لازم است این تغییر عادت و رفتن به سمت استفاده از فناوری‌ها در جهت بهبود زندگی مردم انجام شود.

برنج و شکر در اصفهان توزیع می‌شود

همچنین به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: توزیع کالاهایی مانند برنج و شکر که از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی تنظیم شده، از طریق سامانه رهتاب در اصفهان توزیع می شود.

سید حسن قاضی عسکر، اظهار کرد: تغییر دیدگاه‌های سنتی توزیع و حرکت به سمت توزیع الکترونیکی، زمینه ایجاد شفافیت بیشتر و جلوگیری از فساد را به همراه دارد.

وی افزود: در همین راستا سامانه رهتاب (راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار)، امکان رصد کلیه مراحل توزیع را فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: تلاش ما این است که اجازه ندهیم اقلامی که با قیمت ارز دولتی تهیه می‌شود به قیمت ارز آزاد توزیع شود و از این طریق اجحافی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت سلامت و نظارت بهتر بر روند توزیع، شکر در قالب بسته بندی‌های یک کیلوگرمی آماده و از توزیع فله ای ممانعت خواهد شد.

قاضی عسکر اضافه کرد: خوشبختانه در زمینه تامین گوشت قرمز و مرغ مشکل خاصی وجود ندارد و باید توصیه کرد که مردم بیشتر این اقلام را تهیه کنند.

وی با اشاره به گرانی برخی حبوبات، اظهار کرد: کارگروهی در این زمینه، علل این گرانی را بررسی و در جلسه بعدی ستاد تنظیم بازار استان، علل و راهکارهای تعدیل قیمت این‌محصولات را ارائه و در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص میوه، گفت: سیب و پرتقال به قیمت شب عید هنوز تمام نشده است و در فروشگاه‌های کوثر کماکان در حال توزیع است.

وی در خصوص قیمت‌گذاری و نحوه توزیع برخی محصولات ویژه ماه رمضان مانند قیمت حلیم عدس، زولبیا و بامیه و آش، گفت: قرار شد اتاق اصناف اصفهان، این اجناس را پس از بررسی قیمت سایر استان‌ها و کلان شهرها و به صورت عادلانه قیمت گذاری کند.

قاضی عسکر گفت: همچنین مصوب شد زمان توزیع بیرون بر آش و حلیم در روزهای ماه رمضان به منطور جلوگیری از ازدحام و صف‌های طولانی در شرایط کرنایی از ساعت ۱۳ باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد دستگاهای نظارتی نماینده تام‌الاختیار خود را به این ستاد بفرستند تا از این طریق در تصمیم‌گیری و نظارت سهیم بیشتری داشته و وحدت رویه ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha