سیاست وزارت ارشاد کاهش تصدی‌گری است
کد خبر: 3892735
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

سیاست وزارت ارشاد کاهش تصدی‌گری است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در چند سال گذشته از تصدی‌گری به سمت حمایت و سیاست‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی حرکت کنیم.

سیاست وزارت ارشاد کاهش تصدی‌گری است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علی اصغر کاراندیش در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به رشد آماری فعالیت‌های فرهنگی گفت: فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کیفی بوده، البته در بحث عدد و آمار نیز رشد فزاینده‌ای در تعداد سالن‌های سینما، نشر و کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، مطبوعات، بازی‌های رایانه‌ای اتفاق افتاده است و در سازمان‌های تابعه نیز رشد خوبی در چند سال گذشته انجام شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در چند سال گذشته از تصدی‌گری به سمت حمایت و سیاست‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی حرکت کنیم و در این مدت نیز بخش اقتصاد فرهنگ و هنر را بیش از گذشته فعال کردیم و برای ترویج کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی اجرا شده که سبب بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور شده است.

وی با ابراز خرسندی و رضایت از فعالیت‌های حجت‌الاسلام انصاری در مدت ۲ سال و نیم حضور در اصفهان تصریح کرد: اصفهان سابقه دیرینه فرهنگی هنری در کشور داشته و بنابراین تلاش کردیم مدیرکلی برای این استان معرفی نماییم که سابقه و توان مدیریتی بالایی داشته باشد.

کاراندیش با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح استان ابراز امیدواری کرد که مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بتواند همچون گذشته منشا خدمات ارزشمند باشد.

حیدر قاسمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه نتیجه کار فرهنگی به مرور زمان مشخص می‌شود، اظهار کرد: اصفهان در حوزه فرهنگ و تمدن کشور دارای قدمت بوده، بنابراین فعالیت فرهنگی در این شهر و استان الزامات خاص خود را دارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و خیر مقدم به حاضران گفت: خدا را شاکرم که قریب به ۲ سال و نیم در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در خدمت اهالی فرهنگ و هنر استان اصفهان بودم و تلاش کردیم در این مدت فعالیت‎‌های مختلفی را برای خدمت به این استان انجام دهیم.

وی سطح فرهنگ استان اصفهان را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: یکی از لوازم کار فرهنگی وجود صمیمت و رفاقت بین متولیان فرهنگ و هنر استان بوده و تلاش کردیم در این مدت نیروی انسانی را بیش از پیش ساماندهی کرده و نیز برای افتتاح و بهره برداری ساختمان اداره کل نهایت تلاش را انجام داده و آن را به ثمر رساندیم.

سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه فرهنگ و هنر استان در زمان مدیریت حجت‌الاسلام انصاری گفت: قدر خدمت در اصفهان را می‌شناسم و با وجود پیشنهادات مختلف کاری که وجود داشت فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر این استان را با افتخار انتخاب کردم و این استان را به حق به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی می‌شناسیم.

وی ابراز امیدواری کرد در مدت حضور در اصفهان منشا خدمات فرهنگی هنری در خور استان با همراهی همکاران اداره کل و ادارات شهرستان‌ها و سایر مجموعه‌های فرهنگی باشد.

خاطرنشان می‌شود، این جلسه با حضور علی غیاث، مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و روسای ادارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ۳۱ فروردین برگزار شد.

انتهای پیام
captcha