آزادی زندانیان مهریه و نفقه؛ اولویت ستاد دیه استان مرکزی
کد خبر: 3895425
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰

آزادی زندانیان مهریه و نفقه؛ اولویت ستاد دیه استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه زندانیان مهریه طبق نظر مراجع محکوم کیفری نبوده، بلکه بدهکاران هستند، گفت: آزادی زندانیان مهریه و نفقه برای ایجاد شرایط مناسب در تحکیم خانواده از اولویت‌های ستاد دیه باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان عصر روز گذشته، دهم اردیبهشت در سالن جلسات اداره کل دادگستری این استان گفت: در دین مبین اسلام نسبت به رفع گرفتاری مردم و محرومان سفارش بسیار شده است و ما به عنوان رهرو این سیره وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم.

وی بابیان این نکته که عدم کمک و دستگیری محرومان در صورت داشتن تمکن مالی با آموزه‌های دینی منافات دارد، تصریح کرد: سفارش بزرگان دینی و حتی ادبا نسبت به کمک به محرومان حساسیت ما را در قبال این افراد چندین برابر می‌کند. برگزاری جشن‌هایی همچون گلریزان برای رفع مشکلات مالی زندانیان با جرائم غیرعمد اقدامی بسیار پسندیده است.

حجت‌الاسلام موسوی  بااشاره به اینکه زندانیان مهریه طبق نظر مراجع محکوم کیفری نبوده، بلکه بدهکارانی هستند که باید با کمک خیران زمینه رهایی آنان از حبس مهیا شود، اظهار کرد: آزادی زندانیان مهریه و نفقه برای ایجاد شرایط مناسب در تحکیم خانواده از اولویت‌های ستاد دیه باشد.

وی بیان کرد:۵۰ زندانی مهریه در استان مرکزی وجود دارد که با توجه به شاخص‌های جمعیتی و صنعتی این خطه، شمار این مددجویان بالا است و باید با مشارکت خیران هرچه سریع‌تر بستر آزادی آنان فراهم شود. همچنین لازم است شعبه ویژه صلح و سازش زندان در استان ایجاد شود و برای هر  ۱۵۰ زندانی یک شعبه فعال شود.

رئیس کل دادگستری کل استان مرکزی گفت: مددجویانی که محکوم به تحمل حبس هستند تنها خود مجازات نمی‌شوند بلکه سایه پیامدهای ناگوار آن بر خانواده‌ها نیز سنگین است و تصمیم سازی قضایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده آزادی زندانیان نفقه و مهری را در اولویت برنامه‌ها دارد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: در پرونده تصادفات افرادی محکوم می‌شوند که مجرم نیستند و حادثه‌ای غیرعمد منجر به زندانی شدن افرادی می‌شود که بسیاری از آنان سرپرست خانواده هستند و باید برای رهایی آنان تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: محکومان مالی زندانی نیز به علت فراز و فرودهای اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند و چون موفق به ادای تعهد مالی نشده‌اند باید تحمل حبس کنند و مساعدت این قشر از جامعه نیز از سوی نیکوکاران ضروری است، دادگستری استان نیز آمادگی خود را برای کمک در حد توان خود برای آزادی زندانیان با جرائم غیرعمد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا موجب شده که برنامه گلریزان امسال در ماه مبارک رمضان به صورت جشن و دورهمی نباشد و خیران باید از طریق ظرفیت مجازی کمک‌های خود را اهدا کنند. کمک به سرپرستان زن زندانی در استان برجسته‌تر است و ستاد دیه این مهم را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha