دبیرخانه دائمی روز یا هفته شیراز تشكیل شود
کد خبر: 3897045
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

دبیرخانه دائمی روز یا هفته شیراز تشكیل شود

رئیس شورای شهر شیراز موسوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص این کلان‌شهر بر ضرورت ایجاد یك دبیرخانه دائمی برای روز یا هفته شیراز تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدعبدالرزاق موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در جلسه این شورا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص این کلان‌شهر گفت: ضرورت دارد با ایجاد یک دبیرخانه دائمی روز یا هفته شیراز و برنامه‌ریزی و استفاده از همه ظرفیت‌های شیراز و شیرازی‌ها هم در خود شیراز و هم در کشور و حتی خارج از کشور در معرفی شیراز و برگزاری مناسبت و شایسته هفته شیراز خوب عمل کنیم.

وی ضمن تبریک روز شیراز، با اشاره به این  شعر حافظ «شیراز و آب رکنی و این باد خوش نسیم/ عیبش مکن که خال رخ هفت کشور است»، گفت: حافظ با این تشبیه می‌خواهد جایگاه و منزلت شیراز را به ما بگوید او به خوبی در همین یک بیت شعر شیرازرا توصیف می‌کند.

موسوی با تأکید بر اینکه برای بزرگداشت شیراز باید شیراز را اول خوب بشناسیم و بعد متناسب با این شناخت، موقعیت خودمان را پیدا کنیم، گفت: تاریخ، فرهنگ، هنر، تمدن، مناظر طبیعی و خدادادی، علم و دین داری شیراز و مردم مهربان شیراز، معرف شیراز هستند.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین با تأکید بر این نکته که در توصیف شیراز باید همه ویژگی‌ها و ظرفیت‌های شیراز را به خوبی بشناسیم، گفت: اینکه حافظ می‌فرماید: شیراز خال رخ هفت کشور است، از روی معرفت و شناخت است.

انتهای پیام
captcha