مراسم شب قدر در مساجد با 25 درصد ظرفیت انجام ‌شود
کد خبر: 3898905
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

مراسم شب قدر در مساجد با 25 درصد ظرفیت انجام ‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خطاب به اعضای هیأت‌ امنای مساجد که همیشه یاور مردم بوده‌اند، گفت: برگزاری مراسم پرفضیلت شب‌های قدر در مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت انجام شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به آخرین آمار کرونا در کردستان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا به امروز تعداد شش هزار و ۲۴۲ نمونه آزمایش انجام‌شده که هزار و ۹۳۴ مورد مثبت و چهار هزار و ۱۴۶ مورد منفی و ۱۶۲ مورد اعلام‌نشده است.
وی با اشاره به سیر صعودی بیماران مبتلا به کرونا، افزود: تا مدتی در استان کمبود کیت آزمایشگاهی داشتیم و فقط از افراد بستری که علامت‌دار به کرونا و مشکلات تنفسی حاد داشتند نمونه‌گیری می‌شد اما بیش از دو هفته قبل با فعال شدن سیستم بیماریابی در استان، به‌تبع میزان انجام آزمایش‌ها افزایش یافت و افراد مبتلا زودتر شناسایی می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان کرد: در این راستا از افراد کم علامت و افرادی که در تماس با فرد مبتلا بوده‌اند نمونه‌گیری و شناسایی‌شده‌اند.
سیر صعودی و شناسایی افراد مبتلا نگران‌کننده نیست
رضاعی با اشاره به اینکه سیر صعودی و شناسایی افراد مبتلا نگران‌کننده نیست، عنوان کرد: خطر ویروس کرونا هنوز از بین نرفته است مردم همچنان باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و بی‌خیال نباشند.
وی با اشاره به اینکه از اوایل شروع کرونا در استان صداقت مبنای کار دانشگاه علوم پزشکی بوده است، ذکر کرد: واقعیت این است که افزایش شناسایی مبتلایان در این دو هفته اخیر به معنای نگرانی وحشتناک نیست اما خطر کرونا رفع نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ذکر کرد: اهمیت اصلی تعداد آزمایش‌ها این است که بتوانیم بیماریابی را در استان فعال کنیم و منفعلانه منتظر ورود بیمار به بیمارستان نباشیم لذا شناسایی بیمار و افراد نزدیک وی موجب شده که زودتر این بیماری را پشت سر بگذارند و بهبود یابند.
مردم همکاری لازم را با ستاد کرونا انجام دادند
رضاعی از عملکرد مردم استان در اوایل کرونا اشاره کرد و گفت: مردم در اوایل شیوع کرونا در مراسم چهارشنبه‌سوری، ایام نوروز و دید وبازدیدها با عدم حضور خود همکاری شایانی با کادر درمانی انجام دادند و به خاطر مهار کرونا با دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان همکاری کردند و ما قدردان این مردم هستیم.
وی افزود: در این راستا با توجه به اینکه خانواده‌ها به دلیل شرایط زندگی نمی‌توانند در خانه‌هایشان بمانند توصیه می‌کنیم در فضاهای عمومی و جاهایی که تجمع است از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد
رضاعی به محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم شب قدر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌منظور پیشگیری از انتقال آن اشاره کرد و گفت: از همه مؤمنان خواستاریم به نکات بهداشتی، استفاده از وسایل شخصی، ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد و پروتکل‌های مصوب توجه داشته باشند.
وی خطاب به اعضای هیأت‌امنای مساجد که همیشه یاور مردم بوده‌اند، بیان کرد: برگزاری مراسم پرفضیلت شب‌های قدر در مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ذکر کرد: وزارت بهداشت در راستای بازگشایی برخی فعالیت‌ها، وضعیت شهرستان‌ها را به سه دسته سفید که به معنی بی‌خطر نیست بلکه کم‌خطر، زرد خطر متوسط و قرمز خطرناک تقسیم کرده است.
رضاعی بابیان اینکه در کردستان فقط دهگلان در وضعیت سفید است و این امر نشان‌دهنده کم بودن خطر نیست، عنوان کرد: اگر شهرستانی به ازای هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت در طول ۱۴ روز گذشته بیش از یک نفر بیمار در روز بستری‌شده داشته باشد سفید محسوب نمی‌شود بلکه وضعیت زرد دارد و اگر به سه نفر مثبت در روز برسد وضعیت قرمز اعلام می‌شود.
استان کردستان فعلاً در وضعیت باثبات قرار دارد
به گفته وی، استان کردستان فعلاً در وضعیت باثبات است به این معنی که این آمار مبتلایان ملاک وضعیت پرخطر یا بی‌خطر نیست بلکه میزان تخت‌های بیمارستانی سطح استان که توسط بیماران کرونایی پرشده‌اند، ملاک این امر است هرچند در استان خطر رفع نشده اما اگر شهروندان به نکات بهداشتی و الزامی توجه کنند، به سمت آمار نزولی می‌رویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم روبوسی و دست دادن را توصیه کرد و گفت: با توجه به فصل بهار و زیبایی‌های طبیعت مردم می‌توانند در فضای باز بدون حضور دسته‌جمعی به گردش بروند.
رضاعی خطاب به نمازگزاران در شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: در این ایام معنوی برای مدافعان سلامت و فرزندان این مرز و بوم در حوزه‌های بهداشت، درمان و مرتبط با دانشگاه که در این پیکار مقدس می‌جنگند دعا کنید تا این ویروس منحوس هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود و هیچ‌کدام از پرسنل دچار آسیب نشوند.
وی از همه کادر درمان، پزشکان، پرستاران استان به خصوص پرسنل آزمایشگاهی بیمارستان توحید که در این ایام دلسوزانه و با ایثار پای‌کار بودند قدردانی کرد.
انتهای پیام
captcha