توسعه حرمین شریفین از مطالبات شهید سلیمانی است
کد خبر: 3906086
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲

توسعه حرمین شریفین از مطالبات شهید سلیمانی است

رئیس عتبات عالیات کشور گفت: توجه به پیشرفت، توسعه و بازسازی حرمین شریفین از مطالبات مهم شهید سلیمانی بود که امروز باید به آنها توجه داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد جلال‌مآب، رئیس عتبات عالیات کشور امروز، اول تیر در مراسم تکریم و معارفه رئیس عتبات عالیات استان مرکزی که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، گفت: اگر امروز توفیق داریم که در خدمت اهل‌بیت(ع) باشیم به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه شهید حاج قاسم سلیمانی است که باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

وی تصریح کرد: توجه به پیشرفت، توسعه و بازسازی حرمین شریفین از مطالبات مهم شهید سلیمانی بود که امروز باید به آنها توجه داشته باشیم. پیوند مردمی که جامعه هدف آن همه مسلمانان جهان است با حرمین شریفین و به خصوص در عراق از انتظارات دیگر شهید سلیمانی است که سیاست مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات است و برنامه‌هایی در این خصوص پیش‌بینی شده است.

رئیس عتبات عالیات کشور خبرداد: به دنبال این هستیم زمینه‌ها و فضای لازم را برای مشارکت بیشتر آحاد مسلمانان در امر بازسازی حرمین شریفین فراهم کنیم و برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی‌های جامعی در این خصوص انجام شود.هرچه برای توسعه و پیشرفت حرم اهل‌بیت(ع) تلاش کنیم قطعا نام ایران اسلامی را در دنیا بیشتر زنده خواهیم کرد و پرچم اقتدار اسلام را به اهتزاز در خواهیم آورد.

وی اضافه کرد: استان مرکزی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه حرم‌های اهل‌بیت(ع) دارد که خوشبختانه اقدامات خوبی هم انجام داده و باید ادامه‌دار باشد و مجموعه استان باید در این راستا تلاش مضاعف کند.

جمع آوری 960 میلیارد ریال کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات

یوسف افضلی، معاون فرهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستادبازسازی عتبات عالیات کشور هم در این مراسم گفت: سال گذشته جمع‌آوری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هدف‌گذاری شد که ۸۰ درصد این تعهد معادل ۹۶۰ میلیارد ریال محقق شده است. 

وی ادامه داد: سیاست امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با شعار هر ایرانی ۵۰ هزار ریال برای مشارکت در تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه کاره عتبات عالیات است که در صورت تحقق این مهم اعتبارات ستاد رشد چشمگیری پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از اعتبارت این ستاد که به عراق فرستاده می‌شود در قالب هزینه خرید مصالح و دستمزد طراحان، مهندسان و کارگران به کشور بازگردانده می‌شود. همچنین استان مرکزی جزو ۱۰ استان برتر در جذب مشارکت‌های مردمی و نقش آفرینی در ساخت و راه‌اندازی طرح‌های مختلف ستاد بازسازی کشور در عراق است.

افضلی ادامه داد: مردم خیر استان مرکزی در تمامی طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به خصوص در ساخت ستون‌های شبستان صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت آرامگاه مطهر امام علی(ع) درنجف و صحن عقیله بنی‌هاشم کربلا نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

وی شهید سلیمانی را پایه‌گذار ستاد عتبات دانست و بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و جناح‌های مختلف سیاسی در طرح‌های عمرانی عتبات عالیات مهمترین توصیه این شهید بزرگوار به مسئولان بود. با شیوع ویروس کرونا در جهان تمامی طرح‌های عمرانی عتبات عالیات به غیر از صحن عقیله بنی‌هاشم(س) تعطیل شدند.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از خدمات خلیل نجفی نظام‌آبادی تقدیر و مهدی زندیه‌وکیلی به‌عنوان رئیس عتبات عالیات استان مرکزی معارفه شد.

انتهای پیام
captcha