تحقق جهش تولید مستلزم نیروی انسانی توانمند است
کد خبر: 3910848
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

تحقق جهش تولید مستلزم نیروی انسانی توانمند است

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد لازمه تحقق «اقتصاد مقاومتی» و «جهش تولید» را نیروهای انسانی توانمند دانست و گفت: در این زمینه نیروپروری باید در دستور کار همه بخش‌های جامعه قرار گیرد.

تحقق جهش تولید مستلزم نیروی انسانی توانمند استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 25 تیرماه در دیدار سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، اظهار کرد: مجموعه سپاه و نیروهای مسلح امروز به نقطه‌ای رسیده که منشا خودباوری و اتکا به خدا رسیده‌اند و این موضوع سبب شده که در کشور شاهد پیشرفت‌های بسیار گسترده‌ای در عرصه‌های نظامی و دفاعی باشیم.

امام جمعه یزد ضمن انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: سیستم آموزشی بر پایه و اساس سطحی‌نگری است و متاسفانه بسیاری از افراد در کشور ما به مرحله خودباوری نرسیده‌اند و دانش‌آموزان ما ساعت‌های بسیاری را به حفظ کردن دروس مشغول هستند ولی یک ساعت هم در ارتباط با آن تفکر عمیق نمی‌کنند لذا باید بر تفکر، تعقل، نوآوری و تغییر که از پیش نیازهای اصلی پیشرفت هستند، دقت بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه یزد لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را نیروهای انسانی توانمند دانست و تصریح کرد: در این زمینه نیروپروری باید در دستور کار همه بخش‌های جامعه قرار گیرد اما به این نکته هم باید توجه کرد که در تربیت نیروها، به هیچ عنوان سبک سطحی‌نگری فعلی سیستم آموزشی کشور را دنبال نکنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به صورت گسترده به دنبال جذب جوانان توانمند ایران است بیان کرد: استکبار برای این موضوع راهکارهای متعددی در نظر گرفته و جذابیت‌های زیادی به وجود آورده که ما هم باید با استفاده از همین روش‌ها، زمینه جذب جوانان و جلوگیری از دزدیده شدن نخبگانمان توسط دشمن را بگیریم.

ناصری یزدی گفت: تا زمانی که به صورت اساسی کار نکنیم و بنیان تجهیزات و ماشین آلات را بومی نکنیم و به سمت تامین مواد اولیه صنایع در داخل کشور نرویم، نمی‌توانیم به صورت کامل جهش تولید را محقق کنیم.

سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) نیز در این نشست گفت: امروز که دشمن به واسطه تحریم و فشارهای ظالمانه خود سعی دارد در ایران بحران ایجاد کند، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف، زمینه رفع مشکلات بسیاری را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: به دلیل خودباختگی که بین برخی مسئولان وجود داشت و احساس می‌کردند غیر خارجی نمی‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند، مشکلاتی وجود داشت ولی به حمدالله در هر عرصه‌ای که نیروهای دلداده نظام و انقلاب ورود کردند، موفقیت‌های بسیاری به دست آمد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: این قرارگاه تشکیل شده از مجموعه جوانان و نخبگان کشور و اقدامات بسیار ارزشمندی در نقاط مختلف کشور انجام داده که بسیاری از آنها، سبب ناکام شدن دشمن در تحقق توطئه‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha