آغاز فراخوان نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس
کد خبر: 3917075
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

آغاز فراخوان نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس

مدیر روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد حماسه جاوید دفاع مقدس از آغاز فراخوان نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس خبر داد.

آغاز فراخوان نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس

سیدعلیرضا شیخ، مدیر روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد حماسه جاوید دفاع مقدس و با اغتنام به فرصت ایام برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در سال 99 گام بلند «نهضت تولید آثار ادبی در حوزۀ دفاع مقدس» را بر می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه  فراخوان نهضت تولید آثار ادبی در حوزۀ دفاع مقدس اعلام شده است، در خصوص اهداف برگزاری این فراخوان افزود:  تحقق اوامر و تدابیر نورانی رهبر معظم انقلاب، مبنی بر صدبرابرکردن تلاش‌ها در زمینه ادبیات دفاع مقدس،  حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت ادبیات داستانی، شعر و دیگر فنون ادبی، شناسایی و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و ادبی در زمینۀ دفاع مقدس و گسترش گفتمان «ما قوی هستیم» و «ما می‌توانیم» در حوزه تولید آثار ادبی دفاع مقدس از اهداف این فراخوان است.

شیخ در خصوص قالب آثار بیان کرد: قالب آثار به صورت  ادبیات داستانی (داستان کوتاه و بلند؛ رمان؛ داستانک؛ داستان مینی‌مال؛ پی‌نما...)، ادبیات نمایشی (نمایش‌نامه و فیلم‌نامه)  خاطره (خودنوشت و دیگرنوشت)  زندگی‌نامه (واقعی و داستانی) ، شعر،  نیایش و مناجات،  نثر ادبی،  جبهه‌نوشت (نامه، وصیت‌نامه، یادداشت روزانه، گزارش و...) و  سفرنامه تعریف شده است.

وی در خصوص شرایط شرکت و ارسال آثار اظهار کرد: آثار ارسالی باید با موضوع دفاع مقدس و سایر عرصه‌های جهادی و دفاعی باشد. آثاری که به حضور و حماسه‌آفرینی رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها پرداخته باشند، در اولویت نخست خواهد بود. آثار مربوط به خانوادۀ ایثارگران و نیروهای مؤثر در پشتیبانی جنگ در اولویت دوم خواهد بود. آثار ارسالی در دو سطح «بزرگ‌سال» و «کودک‌ونوجوان» است ضمن اینکه آثار ارسالی نباید پیش‌تر به صورت کتاب، چاپ و منتشر شده باشد همچنین به صورت تایپ‌شده و در قالب فایل وُرد، مورد تأکید است.

شیخ اظهار کرد: در ارسال آثار، محدودیتی از نظر تعداد و حجم (یک اثر ادبی کوتاه تا یک کتاب) وجود ندارد. درج نام و نام خانوادگی، سال تولد، میزان تحصیلات، نشانی محل سکونت، رایانامه و شمارۀ تماس به همراه آثار ارسالی، ضروری است.

وی از همه پدیدآورندگان آثار و صاحب‌نظران ادبی، ایثارگران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم آنان، استادان دانشگاه و حوزه‌های علمیه، انجمن‌های ادبی، مؤسّسه‌های چاپ و انتشارات، تشکل‌های مردمیِ فعال در حوزۀ دفاع مقدس و همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و یگان‌های نیروهای مسلح استان برای پیوستن به این نهضت دعوت کرد.

شیخ در خصوص داوری آثار بیان کرد: شورای علمی‌ تخصصی نهضت، همۀ آثار ارسالی را ارزیابی و نتیجه را به صاحبان آثار منعکس خواهد کرد. آثار تأیید شده در شورای علمی‌ تخصصی نهضت، با هماهنگی صاحبان آثار به صورت کتاب به چاپ خواهد رسید و آثار برگزیده، پس از چاپ، برای شرکت در جشنوارۀ کتاب سال دفاع مقدس به دبیرخانۀ جشنواره در تهران ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را  از طریق پُست،  ارسال به رایانامۀ adabiyatedefa@gmail.com،  ارسال به شناسۀ کاربری adabiyatedefa@ در پیام‌رسان‌ها و مراجعۀ حضوری و تحویل آثار به دبیرخانۀ نهضت یا دفاتر نمایندگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس در شهرستان‌های استان و در مشهد به نشانی دبیرخانه مشهد مقدس، انتهای بلوار شهیدبهشتی، انتهای بلوار برادران شهیدخلیلی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ها و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی. صندوق پستی: 611-91735  * کد پستی: 9175953897 ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha