مسیر زندگی حسینیان زمان را محبت الله رقم می‌زند
کد خبر: 3920489
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

مسیر زندگی حسینیان زمان را محبت الله رقم می‌زند

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تأكید بر اینكه مسیر زندگی حسینیان زمان را محبت الله رقم می‌زند، اظهار کرد: مقابله با یزید صفتان، اندیشه لقاءالله، انتظار فرج، امر به معروف و نهی از منكر از ویژگی‌های حسینیان زمان هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، امروز، 12 شهریور ماه در سلسله منبرهای مجازی خود به تبیین ویژگی‌ها و سیره عملی یاران امام حسین(ع) در همه دوران‌ها و حسینیان زمان پرداخت و اظهار کرد: سؤالی كه باید از خود بپرسیم كنیم این است كه امروز اگر كسی بخواهد با امام حسین(ع) باشد، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چه كسانی می‌توانند بگویند یا لیتنی كنت معك؟

وی افزود: یكی از ویژگی‌های حسینیان زمان، مقابله با یزید صفتان است. اگر كسی بگوید من با امام حسین(ع) هستم ولی با ظالم همراهی كند دروغ گفته و خودش را فریب داده است. راه امام حسین(ع) مشخص است. آن حضرت فرمودند هر كس با ماست «فمن احب منكم الانصراف فلینصرف، لیس علیه منا ذمام». كسانی كه با امام نبودند، ریزش كردند و بهانه‌ای آوردند و كوچ كردند.

حدائق با بیان اینكه امروز باید ببینیم كه یزید زمان كیست و در مقابلش ایستادگی كنیم، تصریح کرد: باید بدانیم كه امروز بدخواه مسلمانان كیست؟ تبلیغات و فضای مجازی ذهن جوانان را شست‌وشو می‌دهند و آنان را نسبت به دین، روحانیت، نظام جمهوری اسلامی، ارزش‌های اسلامی و تمام مقدسات دین بدبین می‌كنند. آیا امروز آمریكا یا اسرائیل دوستدار ملت ایران است؟ آنها مایل به سرافكندگی این ملت هستند. جوانان روشنفكر و غیور ایرانی به انرژی هسته‌ای دست پیدا كردند، اما دیدیم كه آن‌ها چه اوضاعی به خاطر این مسئله در جهان راه انداختند در صورتی كه از تمام مراكز هسته‌ای ما هم بازدید كردند اما نتوانستند بهانه‌ای پیدا كنند.

سرسخت‌ترین دشمن ملت ایران

وی با تأكید بر اینكه امروز سر سخت‌ترین دشمن این ملت، اسرائیل و حامی او یعنی آمریكاست و سرسخت‌تر از اسرائیل در دشمنی با ملت ایران نداریم، آیاتی از قرآن كریم را در این رابطه یادآور شد و افزود: خداوند در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَكُوا...؛ مسلما یهودیان و كسانى را كه شرک ورزیده‏‌اند دشمن‌‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت...» به تعبیر قرآن بدترین دشمنان مؤمنین یهود و صهیونیست‌ها هستند و امروزه چه كسانی دارند از صهیونیست‌ها دفاع می‌كنند؟

حدائق ادامه داد: اگر امروز می‌خواهیم با امام حسین(ع) و امام زمان وقتمان باشیم، باید با یزید صفتان مقابله كنیم. اینكه برخی می‌گویند به این كارها چه كار داری و كسب و كارت بكن و زندگی خود را داشته باش، این همان منطق مردم مدینه در زمان امام حسین(ع) است و همان منطقی است كه امام حسین(ع) را به مسلخ كشاند. ما در جلسات می‌آییم كه با فرهنگ دین و اولیای الهی آشنا شویم؛ لذا یكی از ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) مقابله با یزید صفتان و ظالمان و كسانی كه منافع انسانیت را می‌خواهند لگدمال كنند و كسانی كه دوست را در نظر ملت، دشمن جلوه می‌دهند و بر عكس آن، است.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) دوست ملت بود، اما با او چه كردند؟ امام سجاد(ع) فرمودند تمام كسانی كه به كربلا برای كشتن امام حسین(ع) آمدند، قربة‌ الی‌الله آمده بودند؛ لذا نباید از تبلیغات دشمن غافل شویم. امروز دشمن به فلان آیت‌الله یا فلان مرجع تقلید توهین می‌كند و این همان تاریخی است كه اگر از آن عبرت نگرفتیم دوباره تكرار خواهد شد.

تمام سخن امام حسین(ع) خدا بود

حدائق، دومین ویژگی حسینیان زمان را اندیشیدن به لقاءالله دانست و بیان کرد: خدا را فراموش نكنیم. تمام سخن امام حسین(ع) خدا بود. امام حسین(ع) حتی در گودال قتلگاه و در نفس‌های آخر خود فرمودند الهی رضا بقضائك تسلیما لامرك لامعبود سواك یا غیاث المستغیثین؛ خدایا تسلیم و راضی هستم. بار الها، این سرم، این پیكرم، این علمدار شیدا، این اكبرم، همه زندگی‌ام را خرج می‌كنم برای شما و جز شما هیچ چیز را نمی‌پرستم، ای فریادرس استغاثه‌كنندگان. اندیشه امام حسین(ع) لقاءالله بود.

وی همچنین سخنان حضرت زینب(س) را هنگام غروب عاشورا یادآور شد و بیان کرد: آن حضرت با مشاهده آنچه كه در دشت كربلا رخ داد سر به آسمان بلند كرد و صدا زد اللهم تقبل منا هذا القربان؛ خدایا این قربانی را از ما قبول كن. خدایا حسین(ع) را برای تو تقدیم كردیم؛ لذا لقاءالله زمانی است كه خدا را فراموش نكنیم. منتظر ملاقات با خدا باشیم. امام حسین(ع) به انسان‌ها آموخت در هر پست و مقام و هر سن و سالی كه باشند می‌توانند حسینی باشند.

حدائق با بیان اینكه همچنین حسینیان زمان كسانی هستند كه انتظار فرج امام زمان(عج) را بكشند و منتظر باشند و سعی كنند منتظر زندگی كنند، گفت: در روایتی كه امام باقر(ع) نقل می‌كند، امام حسین(ع) دو بار از امام زمان(عج) یاد می‌كند. ایشان به اصحاب فرمودند: نگاه نكنید این‌ها فردا ما را می‌كشند بلكه در آینده فرزند من می‌آید، دنیا را پر از عدل و داد می‌كند، ما به دنیا رجعت می‌كنیم (بنابراین سخن از رجعت را امام حسین(ع) در شب عاشورا به زبان آوردند) حكومت تشكیل می‌دهیم. خدا می‌فرماید ما آینده حكومت را در اختیار قرار خواهیم داد چنانچه در قرآن كریم فرمود وارثان زمین صالحان خواهند شد. لذا حسینی كسی است كه در اندیشه امام زمانش باشد.

ویژگی منتظران ظهور

حدائق ویژگی‌های انسان‌های منتظر را از منظر امام صادق(ع) بیان كرد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند انسان منتظر دو ویژگی دارد؛ یكی پاك زندگی می‌كند و دوم اخلاق خوب دارد. تمام كسانی كه با امام حسین(ع) شهید شدند مظهر اخلاق و پاكی بودند و پاك زندگی كردند.

 وی ویژگی دیگر حسینیان زمان را ظلم نكردن و نپذیرفتن ظلم برشمرد و گفت: امام حسین(ع) آموخت كه نه ظلم كنید و نه زیربار ظلم بروید. نه ظالم باشید نه مظلوم. حق كسی را ضایع نكنید. امام دشمن خود را نیز سیراب كرد، گرچه همین دشمن امام را در محاصره قرار داد و از روز هفتم آب در محاصره شدید قرار گرفت در صورتی كه سیدالشهدا(ع) سربازهای حر را سیراب كرد و این درس عاشوراست. دنیا آن‌قدر نمی‌ارزد كه برای زندگی نكبت‌بار دنیا بخواهیم ظلم كنیم.

حدائق با بیان اینكه همچنین امام حسین(ع) به انسان‌ها آموخت كه دوستی‌ها و دشمنی‌هایتان برای خدا باشد، گفت: امام حسین(ع) با شخص یزید مشكلی نداشت بلكه با فكر او مخالف بود. اهل بیت(ع) با معاویه و اسم او مخالف نبودند، بلكه با منطق معاویه‌ها مخالف بودند. حسینیان زمان كسانی هستند كه برای خدا دوست بداند و برای خدا دشمن. رفیق كسانی باشند كه دوست خدا هستند. با آن‌هایی هم كه با خدا دشمن هستند، دوست نمی‌شوند. با كسی كه دین و نماز شب و امامت را مسخره می‌كند، نباید بر سر یك سفره نشست. اگر حسینی هستیم باید برای خدا تعصب داشته باشیم.

مسیر زندگی حسینیان زمان

وی با تأكید بر اینكه مسیر زندگی حسینیان زمان را محبت الله رقم می‌زند، بیان کرد: نزدیكان خود حتی فرزندان را باید تا حدی خواست كه با خدا هستند. اگر كسی در مقابل دین ایستاد نباید دین را خرج او كرد. البته نوع و شیوه برخورد هم مهم است. امام حسین(ع)، علی‌اكبر(ع)، علی‌اصغر(ع)، رقیه(س)، عباس(ع) و غیره را خرج دین خدا كرد؛ لذا بی‌تفاوتی با منطق حسینیان نمی‌سازد.

حدائق ویژگی دیگر حسینیان زمان را امر به معروف و نهی از منكر دانست و گفت: متأسفانه واجب امر به معروف و نهی از منكر در حال مطرود شدن است. در صورتی كه در سخنان امام حسین(ع) به صراحت بیان شده است كه هدفم از این انقلاب امر به معروف و نهی از منكر بود، چرا در جامعه ما وقتی صحبت از امر به معروف می‌شود بعضی‌ها فكر می‌كنند كه فضولی است و برخی‌ها فكر می‌كنند این دخالت كردن در كار دیگران است.

وی با بیان اینكه امر به معروف یعنی نظارت ملی و تلاش و كوشش در راستای زیاد كردن خوبی طرف، گفت: در امر به معروف باید به طرف مقابل تلقین كنیم كه او را دوست داریم یعنی تلاش در راستای میكروب‌زدایی گناه از طرف مقابل. اگر طرف مقابل بفهمد كه خیرخواه او هستیم، حرفمان را می‌پذیرد.

حدائق در پایان تأكید كرد: قرآن كتاب امر به معروف و نهی از منكر است، اول امر به معروف خدا است و در راستا و در طول پروردگار تمام انبیای الهی آمرین به معروف و ناهیان از منكر هستند لذا پیروان ائمه هم باید آمرین به معروف و ناهی از منكر باشند.

انتهای پیام
captcha