بقاع متبرکه استان اصفهان پذیرای زائران نیست
کد خبر: 3927865
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
در اربعین حسینی؛

بقاع متبرکه استان اصفهان پذیرای زائران نیست

مدیرکل اوقاف استان اصفهان گفت: به دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا در استان اصفهان، هیچ برنامه‌ای با حضور زائران در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود و صرفاً یک‌سری برنامه‌های تولیدی از طریق صداوسیما به صورت زنده از بقاع متبرکه بدون حضور زائران پخش می‌شود.

بقاع متبرکه استان اصفهان پذیرای زائران نخواهند بود

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره برنامه‌های این اداره کل به مناسبت اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: پیرو مصوبات کشوری، هر نوع پیاده‌روی به سمت برنامه‌های اربعین حسینی به دلیل مسدود بودن مرزها منتفی است و از طرف دیگر، همه موکب‌هایی که سال‌های قبل در این رابطه مستقر شده بودند، امسال فعالیت‌شان منتفی است و حضوری ندارند.

وی افزود: به دلیل شرایط ویژه‌ای که به لحاظ شیوع کرونا در استان اصفهان وجود دارد، مصوبه ستاد مبارزه با کرونا این است که هیچ برنامه‌ای با حضور زائران در بقاع متبرکه برگزار نشود، بنابراین اداره کل اوقاف در خصوص برگزاری هیچ مراسمی برنامه‌ریزی نکرده و به امناء امامزادگان نیز اعلام شده است که تابع مصوبات ستاد مبارزه با کرونا باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و شیوه خود ایشان، بهتر است که زیارت روز اربعین به صورت انفرادی در خانه‌ها و اماکن شخصی انجام شود و چیزی با عنوان اجتماعات وجود نخواهد داشت. امیدواریم هیئت‌ها نیز به مسئولان و مردم کمک کرده و بر همین اساس برنامه‌هایشان را تنظیم کنند تا شاهد برگزاری مراسم‌های غیرمجاز نباشیم.

حجت‌الاسلام بلک در خصوص برنامه‌های غیر حضوری در روز اربعین، گفت: در تعدادی از بقاع متبرکه مثل مقبره علامه مجلسی(ره)، یک‌سری برنامه‌های تولیدی از جمله قرائت زیارت اربعین رأس ساعت 10 صبح، بدون حضور زائران و پشت درهای بسته پیش‌بینی شده که صرفا از طریق صداوسیما به صورت مستقیم پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha