شاخص‌های ارزیابی مؤسسات قرآنی برای برخورداری از تسهیلات حمایتی
کد خبر: 3933946
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

شاخص‌های ارزیابی مؤسسات قرآنی برای برخورداری از تسهیلات حمایتی

مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه 700 میلیون تومان برای استان اعتبار جذب شده است، گفت: مؤسسات برای برخوردار شدن از این تسهیلات براساس شاخص‌هایی ارزیابی و با توجه به امتیازشان، مشمول دریافت آن می‌شوند.

23 مهر، ثبت‌نام تسهیلات حمایتی فعالیت‌های قرآن و عترت آغاز می‌شودبه گزارش ایکنا از خوزستان‏‏، بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‏، ثبت‌نام اعطای تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه ویژه مؤسسات و فعالان فرهنگی حوزه قرآن و عترت از 23 مهرماه آغاز شده است.

به منظور حمایت از صنوف فعال فرهنگی، هنری و رسانه‌ای حفظ فرصت‌های شغلی و رونق صنایع فرهنگی در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت تسهیلات حمایتی کم‌بهره با عاملیت صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت اعطا می‌شود.

فعالان و مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و مدیران کسب و کارهای قرآنی متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی، برای ثبت تقاضای خود می‌توانند به سامانه «تحفه» به نشانی https://tohfeh.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

حسین لازم‌سعیدی، مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه 700 میلیون تومان برای استان اعتبار جذب شده است، گفت: مؤسسات برای برخوردار شدن از این تسهیلات براساس شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند و با توجه به امتیازی که کسب می‌کنند مشمول دریافت آن می‌شوند. 

وی ادامه داد: شاخص اول مجوز است. مؤسسه قرآنی باید مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی را داشته باشد. شاخص بعدی گستره خدمات است. اگر گستره خدمات مؤسسه در سطح ملی باشد 30 امتیاز، در سطح استانی 20 و در سطح شهرستانی 10 امتیاز کسب می‌کند. شاخص دیگر میزان تولیدات قرآنی است. مؤسسات به ازای هر محصول قرآنی‏ 5 امتیاز کسب می‌کنند.

سعیدی افزود:‌ ارائه خدمات قرآنی در فضای مجازی، شاخص دیگری است که به ازای هر طرح 5 امتیاز به دست می‌آورند. همچنین، میزان مشارکت در آزمون‌های سراسری قرآن در سه سال اخیر، تعداد کادر اجرایی و آموزشی، سابقه مؤسسه از شاخص‌های دیگر ارزیابی است. این موارد به عنوان شاخص جمع‌بندی می‌شود و پس از تأیید، تسهیلات به آنها تخصیص پیدا می‌کند.

مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان توضیح داد: اگر امتیاز مؤسسه‌ از 86 تا 100 باشد، چهل تا شصت میلیون تومان؛ اگر 71 تا 85 امتیاز کسب کند، بیست تا چهل میلیون تومان و اگر 50 تا 70 امتیاز به دست آورد، 10 تا بیست میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند. 

انتهای پیام
captcha