تعقل و تفکر در برنامه‌های صداوسیما به حاشیه رفته است
کد خبر: 3943603
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

تعقل و تفکر در برنامه‌های صداوسیما به حاشیه رفته است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تعقل و تفکر در برنامه‌ها و تولیدات صدا وسیما به حاشیه رفته و صرفاً توجه به امور روزمره و فراغت‌های بی‌سایه و بی‌مایه محور اصلی این رسانه شده است.

عقل و تفکر در برنامه‌ها و تولیدات صدا وسیما به جاشیه رفته است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، امروز، هفتم دی‌ماه، اظهار کرد: تمدن یک رسالت، هدف، مقصد و آرمان دست یافتنی است، کما اینکه در ادوار مختلف تاریخ بشریت تمدن‌های متعددی ظهور یافته و بخشی از تاریخ را رقم زده‌اند.

وی تأکید کرد: تمدن ایرانی اسلامی نه صرفاً یک تمدن بشری و نه صرفاً یک تمدن تجریدی و ذهنی است، تمدن ایرانی اسلامی عینیت خارجی و واقعیِ ارزش‌های اسلامی در سرزمین بلند آوازه ایران اسلامی است. 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تمدن سازی یک فرآیند، یک راه طولانی، یک مسیر پیچیده و صعب‌العبور است؛ برای رفتن در این راه و رسیدن به آن هدف باید سخت کوشید، باید همواره به اندیشه و تفکر اهمیت داد، از افق‌های بلند در جامعه غفلت نکرد، باید دُرّ گران‌بهای تعقل و تفکر همیشه در کانون توجه قرار داشته باشد. متاسفانه صداو سیما در این سال‌ها از این دُرّهای گران‌بها غفلت کرده است.

وی افزود: تعقل و تفکر در برنامه‌ها و تولیدات این رسانه به حاشیه رفته و صرفاً توجه به امور روزمره و فراغت‌های بی‌سایه و بی‌مایه محور اصلی این رسانه شده است، پرداختن به ظاهر زندگی و زیبایی‌های پوسته‌ای و بی عمق و خنده‌های زورکی و شادی‌های پولکی، برنامه‌های نیم‌بند و تولیدات بیرنگ، همه و همه حکایت از سطحی‌نگری و روزمرگی است.

حجت‌الاسلام محمد قطبی در پایان گفت: انتظار می‌رود به طور خاص این رسانه به تفکر و اندیشه و بازتابی و بازنمایی نظریه‌ها و اندیشه‌های عمیق و تمدن‌ساز توجه بیشتری داشته و فضای گفت‌وگوهای علمی و فکری در این رسانه فراهم آید.

انتهای پیام
captcha