شرایط كنونی شیوع كرونا را ساده و عادی فرض نكنيم
کد خبر: 3943735
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

شرایط كنونی شیوع كرونا را ساده و عادی فرض نكنيم

ناظر کشوری ویژه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: وضعیت کنونی ابتلا و مراجعه مردم در مقایسه با دوره پیش از آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار تفاوت کرده است، اما مردم نباید دچار ساده‌انگاری و عادی‌انگاری شرایط شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر احمد اخوان، ناظر کشوری ویژه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی امروز، 7 دی ماه در نشست ارزیابی روند اجرای این طرح در استان فارس با تصریح اینكه تقویت و استمرار فعالیت‌های در حال اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند در کنترل بیماری و بازگشت به شرایط عادی کمک‌کننده باشد، تأكید كرد: مشخص است که وضعیت ابتلا و مراجعه مردم با پیش از آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار تفاوت کرده است، اما مردم نباید دچار ساده‌انگاری و عادی‌انگاری شرایط شوند.

وی افزود: اگر چه وزارت بهداشت بر اساس قانون، تولیت و حاکمیت سلامت مردم را دارد، اما این طرح نشان می‌دهد که برای دستیابی به اهداف سلامت همه باید در کنار هم باشیم.

اخوان بیان كرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دارای یک سری مؤلفه‌هایی است که از توان وزارت بهداشت به تنهایی خارج بوده و می‌توان گفت که تنها ۲۰ درصد از اجرای این طرح در اختیار حوزه بهداشت بوده و برای دستیابی به اهداف تعریف شده، فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌بخشی بسیار قوی نیاز است.

وی با بیان اینکه حضور سازمان‌هایی نظیر سپاه، بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش و بسیاری از ارگان‌های دیگر تأکیدی بر مشارکتی بودن این طرح است، افزود: خوشبختانه همکاری سپاه و بسیج در این طرح بسیار مطلوب و چشمگیر بوده و انتظار می‌رود تمامی ارگان‌های مرتبط، از همه پتانسیل در اختیار استفاده کند.

علی محمد محمدی، معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر نیز در این نشست، امضای 4 تفاهم‌نامه همكاری با دانشگاه علوم پزشكی را موجب هم‌افزایی توان طرفیت در مقابله با كرونا دانست و گفت: پس از ابلاغ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، این طرح، محور فعالیت‌های مقابله‌ای با بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم در این نشست گفت: همکاری دانشگاه و سپاه فجر استان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ منحصر به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نبوده و از ابتدای شیوع بیماری، این همکاری در بهترین حالت ممکن انجام شده است.

وی افزود: بی شک، رمز موفقیت استان فارس در حوزه پیشگیری و درمان موفق بیماران که بارها مورد تایید وزیر بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت قرار گرفته، ناشی از همکاری بین‌بخشی، مشارکت مردمی و سیاست‌گذاری‌های استانی به موقع و صحیح است.

همتی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با داشتن ۲۶۹۵ واحد ارائه کننده خدمات بهداشتی شامل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، بزرگترین شبکه بهداشتی کشور را داراست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: ردگیری ۳۰۰۱ بیمار از سوی کادر مجموعه سلامت فارس در بسیج و بررسی ۹۲۸ فرد در تماس نزدیک با افراد بیمار از سوی تیم‌های مراقبتی و انجام ۷۴۳ تست سریع تشخیص بیماری کووید ۱۹ نشانی بر این همکاری است.

انتهای پیام
captcha