رشد ۱۰۸ درصدی پرداخت زکات در قائمشهر
کد خبر: 3943840
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

رشد ۱۰۸ درصدی پرداخت زکات در قائمشهر

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: مردم این شهرستان طی ۹ ماهه سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

رشد 108 درصدی پرداخت زکات در قائمشهرجمال یعقوبی رئیس کمیته امداد قائمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: هر دین و مکتبی برای اداره جامعه و حفظ آن نیازمند به امور مالی و بودجه است و اسلام همچنان که خمس را برای تأمین مستمندان و رفع نابسامانی های جامعه و اداره امور دینی و نشر معارف آن وضع کرده، برای زکات نیز با دامنه وسیعی که در مصارف آن است نقش اساسی‌تری را دیده است.

وی با بیان اینکه زکات در ردیف نماز قرار دارد، افزود: ناگفته پیدا است که دادن زکات برای وحدت جامعه و روابط حسنه میان مستمندان و ثروتمندان بسیار مؤثر بوده و در پاکی ثروتمندان از بخل، حرص، دنیاپرستی، غرور نقش قابل توجّهی داشته و در پدید آوردن روحیه بخشندگی، تعاون، نوع دوستی و احساس مسئولیت همگان و در نتیجه تکامل فکری، عملی، اخلاقی، ثروتمندان آثار ارزشمندی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زکات مهم ترین واجب مالی دینی است که مورد قبول تمام مسلمانان در همه زمان‌ها بوده و از ضروریات اسلام به شمار می‌رود، ادامه داد: پرداخت زکات یک امر واجب است و همه باید برای جمع‌آوری و پرداخت اهتمام ویژه‌ای داشته و نسبت به ترویج آن همت وافر داشته باشند.

یعقوبی تصریح کرد: مردم قائمشهر طی ۹ ماهه سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری مردم خیر قائمشهر زکات مستحبی، زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات و کفاره خود را به کمیته امداد قائمشهر پرداخت کردن و زکات و کفارات جمع‌آوری شده در بخش‌های مختلف مانند کمک به امر ازدواج، خرید، ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و ... هزینه شد.

 

انتهای پیام
captcha