نگران موج جدید شیوع كرونا در كشور هستیم
کد خبر: 3945423
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

نگران موج جدید شیوع كرونا در كشور هستیم

مشاور سلامت نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی توانمندی‌ها و نیازهای مجموعه سلامت فارس در مدیریت كووید 19 از موج جدید شیوع كرونا در كشور ابراز نگرانی كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدعلی كیانی، مشاور سلامت نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز، 14 دی ماه در نشست دانشگاه علوم پزشكی شیراز از موج جدید شیوع كرونا در كشور ابراز نگرانی كرد و وضعیت بیماری کووید۱۹ در فارس را از نظر افراد مبتلا، مثبت و شناسایی شده و جمعیت زیرمجموعه دانشگاه ارزیابی کرد.

وی ضمن بررسی عملكرد ستاد مدیریت بیماری كووید 19 دانشگاه علوم پزشكی شیراز از نیازهای حوزه بهداشت و درمان استان در مدیریت بهتر این بیماری آگاه شد و همچنین نحوه مشاركت دانشگاه را در طرح شهید سلیمانی را مورد ارزیابی قرار داد.

كیانی در نشست با مسئولان معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز پیرامون شیوه خدمت‌رسانی و بهبود روند خدمت‌رسانی در راستای مقابله با این اپیدمی به تبادل نظر پرداخت و دیگر هدف خود از سفر به شیراز را بازدید از مراکز بهداشت و درمان ارائه خدمت به مراجعان به ویژه بیماران کووید۱۹ عنوان کرد.

محمدرضا كریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه و مسئول مستندسازی کروناویروس در دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست به ارایه گزارشی پیرامون عملکرد حوزه بهداشت دانشگاه در مدیریت بیماری کووید۱۹ در استان پرداخت و گفت: استان فارس در سال ۹۷ و ۹۸ با دو همه‌گیری بزرگ «H۱N۱» روبه‌رو شد که تجربه‌ای برای مدیریت بهتر همه‌گیری کرونا بود و نقش تاثیرگذاری را در این زمینه داشت.

وی، راه‌اندازی مراکز منتخب درمان سرپایی را با هدف کاهش حجم مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نخستین راهکار مجموعه سلامت فارس برای مقابله با این بحران معرفی کرد و افزود: معاونت بهداشت دانشگاه با تشکیل نخستین نشست بحران کروناویروس جدید در هفدهم دی سال گذشته، اقدامات پیشگیرانه و آموزشی لازم را در دستور کار قرار داد.

كریمی ضمن اعلام آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس به ارائه گزارشی درباره آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

فرشاد فلاحتی، مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام
captcha