وضعیت آرام‌تر شیوع كرونا ثمره پایبندی به پروتكل‌های بهداشتی است
کد خبر: 3946209
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲

وضعیت آرام‌تر شیوع كرونا ثمره پایبندی به پروتكل‌های بهداشتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه طی روزهای اخیر، شرایط آرام‌تری را نسبت به ماه گذشته در زمینه کروناویروس تجربه کرده‌ایم، این وضعیت را ثمره دوران محدودیت‌ها و پایبندی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 17 دی‌ماه در دویست و چهل و یكمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت كروناویروس استان فارس كه با حضور قاضی‌زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بحران، با تشکیل قرارگاه عملیاتی حتی در روزهای تعطیل، تمامی تلاش خود را برای مدیریت بهتر این بیماری به کار بسته‌اند، همچنین وجود همکاری و همدلی در سطح مدیران ارشد استان فارس، دیگر پشتیبان تأثیرگذار مجموعه سلامت در روزهای بحرانی کرونا بوده است.

وی راه‌اندازی دومین آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور پس از انستیتو پاستور ایران، راه‌اندازی مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در فارس حدود سه هفته پیش از دیگر مناطق کشور، بالا بودن آمارهای مربوط به نمونه‌گیری نسبت به دیگر استان‌ها، رکورد روزانه پنج هزار نمونه‌گیری در روزهای اوج شیوع بیماری، مشارکت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، راه‌اندازی مراکز تولید محلول و لوازم محافظتی در روزهای نخست شیوع اپیدمی در استان و پیگیری دقیق مصوبات روزانه این ستاد برای مدیریت بهتر بیماری در فارس را از جمله اقدامات این ستاد در طی ماه‌های گذشته عنوان کرد.

لطفی با بیان اینکه طی روزهای اخیر، شرایط آرام‌تری را نسبت به ماه گذشته در زمینه کروناویروس تجربه کرده‌ایم، این وضعیت را ثمره دوران محدودیت‌ها و پایبندی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: برای حفظ این شرایط لازم است آگاهی در سطح جامعه تقویت شود تا به میزان بالایی از مشارکت مسئولانه دست یابیم، چرا که مهم‌ترین سرمایه ما در مدیریت بهتر بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تصریح اینکه مجموعه سلامت در این روزها نیز در حال تلاش و خدمت‌گزاری شبانه‌روزی در سراسر استان است، نسبت به خطر شیوع موج زمستانی بیماری هشدار داد و عادی‌انگاری بیماری را بیشترین چالش این روزهای حوزه سلامت دانست.

وی اظهار كرد: قریب به ۱۱ ماه است که در سراسر کشور با این بیماری مواجه هستیم و اکنون که به شیب نزولی بیماری دست یافته‌ایم و نباید اجازه دهیم زحمات این ماه‌ها بیهوده از بین رود.

لطفی در ادامه به بررسی وضعیت کروناویروس در بخش‌های مختلف استان فارس پرداخت و آخرین شرایط سلامت کارکنان مبتلا به کرونا در سطح استان را مورد پیگیری قرار داد.

روند نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، علت‌های جان‌باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، نحوه پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش‌های عادی و ویژه استان فارس، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود. 

علی‌رضا میراحمدی‌زاده، رئیس کمیته اپیدمیولوژی این ستاد نیز در ادامه گزارشی از وضعیت اپیدمیولوژی کرونا در استان فارس ارائه کرد و با بیان اینکه تاکنون نمونه‌گیری کرونا در حدود ۱۲ و نیم درصد جمعیت فارس انجام شده است، این آمار را نسبت به آمارهای کشوری بالاتر خواند.

بیماریابی بهتر، پائین‌تر بودن آمار جان باختن مبتلایان نسبت به دیگر استان‌های کشور، افزایش تخت‌های بیمارستانی برای درمان بیماران کووید ۱۹ و درگیری بیش از هشت هزار نفر از کارکنان حوزه سلامت فارس با این بیماری، از دیگر محورهای این گزارش ایپدمیولوژیک بود.

انتهای پیام
captcha