تقویت انجمن‌های كتابخوانی ادیان الهی در فارس
کد خبر: 3946657
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

تقویت انجمن‌های كتابخوانی ادیان الهی در فارس

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان پایتخت كتاب ایران از تقویت انجمن‌های كتابخوانی ادیان الهی در استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شامگاه شنبه، 20 دی‌ در دیدار با همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، به بررسی مسایل فرهنگی و هنری جامعه کلیمیان فارس پرداخت.

سهرابی در این دیدار گفت: شیراز، سال گذشته توانست پایتخت کتاب ایران برای امسال را به‌دست آورد که برای سال آینده نیز این جایگاه در دست شیراز مانده است.

مدیركل ارشاد فارس با بیان اینكه به‌دست آوردن این جایگاه، توانست کمک‌های بسیاری در زمینه گسترش کتاب و کتاب‌خوان برای استان داشته باشد، گفت: در این راستا انجمن‌های ادیان الهی، را نیز همچون دیگر هم‌استانی‌ها در این زمینه تقویت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: از آغاز سال 99 تاکنون دو بار و هر بار کتاب‌های خوبی هم از نظر کیفی و هم کمی برای کمک به فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی دریافت کردیم و تا پایان سال، یک بار دیگر نیز از این کمک‌ها دریافت خواهیم کرد که در مرحله نخست پانصد عنوان کتاب‌ برای تجهیز کتابخانه‌های انجمن کلیمیان اهدا خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس تأكید كرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آمادگی دارد تا در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری پشتیبان پیروان ادیان توحیدی باشد.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: بیش از 6 هزار کلیمی در استان فارس زندگی می‌کنند که پویایی فرهنگی و هنری ویژه‌ای دارند.

وی افزود: در حالی که بیماری کرونا پویایی فرهنگی را کاهش داده است، انجمن کلیمیان شیراز همچون همیشه خود را برای برگزاری جشن‌های دهه فجر با رویکرد فرهنگی و هنری و بر بستر مجازی آماده می‌کند تا امیدآفرینی و شادابی‌بخش باشد.

انتهای پیام
captcha