اعلام وضعیت رنگ‌بندی شیوع كرونا در شهرستان‌های فارس
کد خبر: 3951375
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

اعلام وضعیت رنگ‌بندی شیوع كرونا در شهرستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت رنگ‌بندی شیوع کروناویروس در شهرستان‌های استان فارس را اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 13 بهمن‌ماه در استودیو سلامت فارس با اشاره به وضعیت شیوع كرونا در شهرستان‌های فارس گفت:‌ هم‌اكنون شهرستان‌های شیراز، ممسنی، پاسارگاد و استهبان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی از مردم خواست تا از حضور در تجمعات و سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و افزود: همکاری مردم و پایبندی به رعایت اصول بهداشتی از مهم‌ترین زمینه‌های حفظ سلامت جامعه در ایام شیوع كرونا هستند.

همتی همچنین گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، قریب به ۵۹۳ هزار تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۸ هزار و ۴۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸ هزار مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، یك‌هزار و ۴۲۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹ هزار و ۴۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۵۳۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اعلام جان باختن ۶ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را سه هزار و ۱۴۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۳ هزار و ۲۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha