تثبیت انقلاب اسلامی تنها با پیشرفت میسر می‌شود / ضرورت رعایت ادب و اخلاق در تمام حالات
کد خبر: 3953266
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

تثبیت انقلاب اسلامی تنها با پیشرفت میسر می‌شود / ضرورت رعایت ادب و اخلاق در تمام حالات

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه پیشرفت و توسعه كشور به هر شكلی باید انجام گیرد، گفت: نمی‌توانیم انقلاب اسلامی را در دنیا تثبیت کنیم به‌جز اینکه به دنیا ثابت کنیم از همه جهات صنعتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی پیشرفت كرده و قوی شده‌ایم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس عصر سه‌شنبه، 21 بهمن‌ماه در دیدار با امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور و رحیمی، استاندار فارس اهمیت توجه به مسائل پیشرفت و توسعه كشور را یادآور شد و گفت: پیشرفت و توسعه كشور به هر شكلی باید انجام گیرد یعنی نمی‌توانیم انقلاب اسلامی را در دنیا تثبیت کنیم به‌جز اینکه به دنیا ثابت کنیم از همه جهات صنعتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی پیشرفت كرده و قوی شده‌ایم.

وی افزود: برای توسعه و تأمین این جهات هم شرط لازم و اصلی، حفظ وحدت ملی است یعنی تا با هم کنار نیاییم کار پیش نمی‌رود چون دشمن به اندازه کافی داریم و نباید در بین صفوف ملت و کارگزاران و مسئولان مشکلی داشته باشیم.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه تلاش می‌كند تا در استان فارس به‌گونه ای رفتار كند كه وحدت و انسجام ایجاد شود، گفت: خدا نیز لطف کرده و دوستان کمک می‌دهند و این فضا در سطح مطلوبی فراهم است و ان‌شاءالله مسئولان تلاش‌های خود را افزایش می‌دهند تا به نتایج مطلوب برسیم.

امام جمعه شیراز همچنین بر رعایت ادب و اخلاق در تمام احوالات تأكید كرد و گفت: موضوع مهم دیگر رعایت ادب و اخلاق در همه حال است حتی اگر دیدگاه‌های ما با یکدیگر متفاوت باشد. لازم نیست که انسان این تفاوت نظر را به‌صورت نازیبا جلوه دهد. این موضوعی است که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کردند. حتی با تفاوت دیدگاه‌ها نیاز هست که طرح بحث كرده و زمینه را ایجاد کنیم و نقش ما طلبه‌ها در ترویج گفت‌وگو و مباحثه با حفظ موازین اخلاقی باید جنبه الگو داشته باشد.

وی یادآور شد: همه ما نظام را قبول داریم و می‌خواهیم برای نظام اسلامی کار کنیم. وقتی این‌گونه هست دیگر کسی نباید به خاطر حرف و عقیده خودش تنش به وجود بیاورد زیرا همه در کنار هم می‌خواهیم کار کنیم، البته مسلما نیاز است كه در چارچوب آداب رقابت وجود داشته باشد یعنی اگر در چارچوب آداب اخلاق دینی خود زمینه رقابت را ایجاد نکنیم مردم از یک دست بودن قضیه خسته خواهند شد و این طبیعتاً انسان است که به دنبال اتفاق جدید است و این کار ظرافت دارد.

آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه امام جمعه باید پدر معنوی همه آحاد جامعه باشد، گفت: پیامبر اکرم(ص) به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) پدر امت بوده است و اگر روحانیت بتواند این پدری را انجام دهد، ظرفیت گروه‌های مختلف سیاسی درون نظام به گونه‌ای است که می‌توانند رشد کنند و کشور را رشد دهند ولی اگرفقط به یک گروه خاص نگاه کنیم کار نظام‌سازی و ایجاد وحدت ملی سامان نمی‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از این جهت در کشور آرامش و احساس راحتی بیان، رأی و نقد کردن وجود دارد و نباید فضا به گونه‌ای شود که برای مجموعه فعالان سیاسی این کار سخت شود البته در شیراز نوع نگاه‌ها کثیر است و تا این موضوع جا بیفتد سختی دارد به نحوی که حتی گاهی احساس می‌شود اگر کسی بخواهد زمینه وحدت را ایجاد کند از هر ۲ طرف متهم می‌شود در حالی که همه باید حمایت کنند، به خصوص جوان‌ترها که تجربه کار سیاسی کمتری دارند، امروز عقیده دارند هر کس با ما نیست بر علیه ماست. این اشتباه است و این مشکلات وجود دارد ولی به مرور ان‌شاءالله حل خواهد شد.

وی تأكید كرد: ۴۰ سال تجربه کار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پشتوانه نظام است و ان‌شاءالله در ‌گام دوم به حد بلوغ می‌رسیم که به راحتی همه نهادهای سیاسی، اجتماعی و دینی در چارچوب متناسب خود کار کنند.

آیت‌الله دژكام در بخش پایانی سخنان خود به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت: در شهر ما باید یک سنت شود که مهمان‌ها و مسئولان کشوری که به شیراز می‌آیند به زیارت شاهچراغ(ع) بروند. توسعه گردشگری به همین شکل است یعنی اگر بتوانیم دوربین‌ها و تمرکز رسانه‌ای را به سوی سومین حرم اهل بیت(ع) ببریم، این آستان مقدس هم جاذبه لازم را دارد و حضور مسئولان در این حرم مطهر می‌تواند این جبنه را تقویت کند.

انتهای پیام
captcha