رونمایی از بانک جامع اطلاعات قرآنیان اصفهان در آینده‌ای نزدیک
کد خبر: 3954026
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

رونمایی از بانک جامع اطلاعات قرآنیان اصفهان در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی اصفهان از برگزاری نشست این اتحادیه با استاندار خبر داد و گفت: در این جلسه قرار شد تا شورای فرهنگ عمومی فرمتی مربوط به بانک جامع اطلاعات قرآنیان استان ارائه کند و این بانک تشکیل شود.

حسین خاکساری‌هرندی، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری نشست این اتحادیه با استاندار خبر داد و گفت: از چندی پیش، پیگیر نشست هیئت مدیره با استاندار بودیم و با اکثریت اعضای هیئت مدیره، نشستی با عباس رضایی، استاندار داشتیم.

وی ادامه داد: در ابتدا گزارشی از وضعیت اتحادیه ارائه شد. درخواست‌هایی نیز داشتیم، از جمله اینکه نیاز به تشکیل بانک جامع اطلاعات قرآنیان در کل کشور و در اصفهان داریم، آمار درست و دقیقی وجود ندارد و همه‌شان تکراری است. استاندار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تماس گرفت و قرار شد تا جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی، فرمتی مربوط به بانک جامع اطلاعات قرآنیان ارائه کند.

خاکساری‌هرندی اظهار کرد: موضوع بعدی کمک به اتحادیه و مؤسسات قرآنی در ایام کرونا بود. در این رابطه قرار شد نامه‌ای نوشته شود تا قبل از عید برای کمک به این گروه اقدام شود. موضوع دیگر این بود که اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان به‌عنوان یکی از اعضای شورای اداری استان به عنوان یک جایگاه حقوقی پذیرفته شود که مورد موافقت قرار گرفت و از این پس، اتحادیه در شورای اداری استان که مدیران کل تمام ادارات در آنجا هستند، شرکت می‌کند.

وی گفت: نکته بعدی در خصوص خانه‌های قرآن روستایی و تفاهم‌نامه‌ای که وزارت کشور با سازمان‌ دارالقرآن داشت و در اصفهان عملیاتی نشده بود که قرار شد با هماهنگی مدیرکل امور روستایی نشستی برگزار شود و نسبت به حمایت و مسائل مربوط به خانه‌های قرآن اقدام شود.

خاکساری‌هرندی افزود: در مورد صدا و سیما نیز آن چنان که شایسته و بایسته است، تعامل چندانی با آن‌ها نداریم، یا صدا و سیما وضعیت خودش را دارد که قرار شد با حضور استاندار، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود و کار به پیش برود.

وی اظهار کرد: یکی از اعضای هیئت مدیره ما مدیر مؤسسه قرآنی روشندلان است. قشر نابینا در ایام کرونا صدمه بسیاری دیدند، ضمن اینکه کتاب‌هایشان هزینه‌های بالایی دارد، از این رو قرار شد وام‌های کم‌درصدی به جامعه نابینایان تخصیص داده شود تا بتوانند یکسری از نیازهایشان را از طریق این وام مرتفع کنند. در خاتمه قرار شد در ماه رمضان نیز نشست دیگری با حضور اعضای مؤسسات و استاندار برگزار شود.

انتهای پیام
captcha