تعداد مبتلایان به کرونا در سمنان از ۲۴ هزار نفر فراتر رفت
کد خبر: 3954782
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

تعداد مبتلایان به کرونا در سمنان از ۲۴ هزار نفر فراتر رفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنانبا بیان اینکه مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۴ هزار و ۱۴نفر رسید گفت: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را در استان گرفت.

تعداد مبتلایان به کرونا در سمنان از ۲۴ هزار نفر فراتر رفت

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از دانشگاه علوم پزشکی، نوید دانایی، رئیس این دانشگاه امروز 30 بهمن با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان منتهی به شب گذشته 29 بهمن گفت: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را در استان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر چهارشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۹۰۸ نفر رسید.

وی افزود: ۱۱۴ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۱۷ هزار و ۴۹ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند که طبق اعلام این کمیته، با ترخیص ۱۴ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۷ هزار و ۴۱۵ نفر رسید.

دانایی ادامه داد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۹۷۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۸ بهمن الی ۲۹ بهمن ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند اظهار کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۵۳۸ نفر رسیده و دوازده هزار و ۴۳۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به سه هزار و ۸۰۵ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان شهرستانهای میامی، سرخه و آرادان را در وضعیت آبی و شهرستانهای سمنان، شاهرود، دامغان، مهدیشهر و گرمسار، را در وضعیت زرد کرونایی دانست.

انتهای پیام
captcha