خبرنگاری مصداق امر به معروف است / ضرورت آموزش گروه‌های مطالبه‌گری
کد خبر: 3955297
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

خبرنگاری مصداق امر به معروف است / ضرورت آموزش گروه‌های مطالبه‌گری

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس با بیان اینكه خبرنگار آمر به معروف و ناهی از منكر است و از این قضیه حمایت می‌كنیم، گفت: خبرنگاری مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایكنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس امروز، 3 اسفندماه در نشست شورای حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منكر این استان در باب حمایت از خبرنگاران گفت: خبرنگار هم آمر به معروف و ناهی از منکر است و پای این قضیه هم محکم ایستاده‌ایم. وقتی می‌گوییم حمایت می‌کنیم یعنی وکیل می‌دهیم زیرا خبرنگار هم امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

وی اظهار كرد: به‌عنوان مثال وقتی خبرنگاری موضع سیاسی می‌گیرد از او شکایت می‌کنند. چه کسی باید از او حمایت کند. به نظر شما این امر به معروف و نهی از منکر نیست؟ خبرنگاری مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. شاید تشخیص شما این باشد که به آن چیزی که خبرنگار پرداخته معروف بوده یا خیر؟ در خصوص تشخیص شما را کمک کند پس برای ما این مسئله بسیار مهم است.

مهدوی با تأكید بر اینكه در زمان کنونی امر به معروف‌های مجازی بسیار اثرگذار هستند، گفت: باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در این رابطه بخوانیم تا در تشخیص به خطا نرویم. زمانی فردی دانایی قانونی ندارد اما واقعاً دغدغه اقامه و احیای دین دارد، پس بگوییم ایشان امر به معروف نکرده چون قوانین را رعایت نکرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس با بیان اینكه دستگیری ما از مردم، آموزش قانون است، گفت: باید گروه‌های مطالبه‌گری را بیاوریم و آموزش قانون دهیم؛ گروه‌های مطالبه‌گری قوانین مبتلابه را مثلاً قانون شفاف‌سازی قراردادها و قانون امر به معروف و نهی از منکر را در فضای مجازی منتشر کنند، تا مردم همه بدانند تا وقتی حرف می‌زنند مستند به قانون باشد.

وی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب خطاب به دستگاه قضایی فرمودند اگر جوانی از سر نادانی و آشنا نبودن با قانون ولی روی تعصب دینی و انقلابی امر به معروف و نهی از منکری کرد و طرف مقابل نسبت به راه‌های فرار از قانون قوی‌تر بود، شما موظفید از آمر حمایت کنید و این یعنی همان تشخیص درست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس با طرح این سئوال لكه وقتی می‌گوییم در سال آینده ما باید ملجأ و مأمن باشیم یعنی چی، گفت: این مفهوم بدان معناست كه آخرین پناه ما باید باشیم که مردم برای دفاع از حق خود، اگر از همه جا ناامید شدند بدانند از سوی این ستاد حمایت می‌شوند یعنی دست رد به سینه کسی نباید بزنیم. اگر طبق قانون مصداق امر به معروف نباشد، ولی حق باشد باید حداقل کارشناسان دفتر حمایت ستاد، مشاوره بدهند.

مهدوی از راه‌اندازی انجمن وكلای مدافع آمرین و ناهیان از منكر در آینده خبر داد و گفت: برخی مواقع تشخیص برای همه واضح است به‌عنوان مثال جلوی مردم را می‌گیریم و می‌گوییم چرا بدحجاب هستی اما دقیق‌تر که نگاه می‌کنیم، زیباسازی، فضاسازی شهری ما علیه عفاف و حجاب است؛ عکس‌ها، تصاویر و... را دقیق‌تر مشاهده كنیم، مدل شهرسازی ما به سمت بی‌حیایی است لذا در اینجا لازم است کمیته مشورتی داشته باشیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی فارس بیان كرد: دبیر باید کمیته حقوقدان مشورتی داشته باشد و نسبت به مواردی از این دست بتواند تصمیم بگیرد و یک گروه جهادی مطالبه‌گری را غنی و پربار کند و مسئولیت کار را به گروه بسپارد.

وی با تأكید بر اینكه بی‌شک باید بهتر از بسیاری از مردم تشخیص دهیم و ببینم منشأ منكر اصلی كجاست، گفت: اكنون بی‌حیایی در کشور سازماندهی شده است. از زمانی که قانون ماهواره در کشور آمد و کسی کاری نکرد و فضای مجازی به این وضعیت درآمد و کسی اقدامی نکرد چنین مسئله‌ای رخ داد. به‌عنوان مثال چرا توییتر تعطیل شده که متن‌محور است ولی اینستاگرام تعطیل نیست و به نظر بنده ایسنتاگرام پنجره‌ای است که رو به اتوبان فساد و فحشا باز است. در اتاق خواب فرزندان ماست، یعنی با اینستاگرام پنجره فساد و فحشا را بر روی فرزندان خود باز کردیم اما متأسفانه مشاهده می‌كنیم كه به نظر مسئولان مربوطه اینستاگرام مشكلی ندارد ولی توییتر فیلتر است.

انتهای پیام
captcha