ایام‌البیض؛ فرصتِ خیزش معنوی به درگاه خداوند برای رفع بلا
کد خبر: 3955417
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
حجت‌الاسلام قمی تأکید کرد:

ایام‌البیض؛ فرصتِ خیزش معنوی به درگاه خداوند برای رفع بلا

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای پویش و خیزش معنوی به درگاه خداوند عالم است، درباره برنامه‌های جایگزین در صورت لغو مراسم اعتکاف توضیحاتی ارائه داد.

قمی

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از سبد اول محصولات زندگی تبیان که امروز از سوی خانه نوآوری تبیان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رجب، ایام ویژه‌ای است و از سوی بسیاری از بزرگان توصیه به عبادت در این ایام شده است و باید این سه روز را جدی بگیریم.

قمی ادامه داد: در این سه روز توصیه به روزه گرفتن شده است و مردم همه ساله در این ایام معتکف مساجد می‌شدند و روز پانزدهم ادعیه خاصی که از سوی عالمان وارد شده است، به صورت دسته‌جمعی قرائت می‌شد که به واسطه شیوع این بیماری، اعتکاف سال گذشته و به تبع شرایط، طی امسال لغو شده است.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ این ایام فرصتی برای پویش و خیزش معنوی به درگاه خداوند عالم است تا ان‌شاءالله این بلا از سر جوامع و مردمان رفع شود.

حجت‌الاسلام قمی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برگزاری مراسم اعتکاف در مناطق آبی وجود دارد یا خیر؟ گفت: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به این نتیجه رسیده است که این مراسم برگزار نشود، و اگر اعلام شود این مراسم در تمام کشور لغو است، در خانه می‌مانیم و تمام مناسک معنوی توصیه شده را در سه روز به همراه روزه‌داری مستحب آن دنبال می‌کنیم تا نظر لطف خداوند شامل حالمان شود و این بلا از کشور و دنیا رخت ببندد.
انتهای پیام
captcha