رویدادی متفاوت در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 3956720
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
نگاهی به خاطره‌انگیزترین اتفاقات مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / 2

رویدادی متفاوت در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

در ادامه بازخوانی اتفاقات خاطره‌انگیز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، نوبت به یک اتفاق جالب که تنها یک بار در طول سی و شش دوره مسابقات رخ داده، می‌رسد.

رقابت بانوان با آقایان در دومین دوره / درخشش بانوی ایرانی

به گزارش ایکنا، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از آن دست رویدادهایی است که خاطره‌بازی و خاطره‌نگاری آن در روزهای کرونایی که همه دلخوش به خاطره‌بازی‌ها هستیم، می‌تواند ما را برای لحظاتی از فضای آمیخته با اضطراب ناشی از کرونا دور کند.

در ادامه بازخوانی اتفاقات خاطره‌انگیز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، نوبت به یک اتفاق جالب که تنها یک بار در طول سی و شش دوره مسابقات رخ داده، می‌رسد. رقابت بانوان و آقایان با یکدیگر در رشته حفظ کل قرآن کریم.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بر اساس تقویم که باید سال 61 برگزار می‌شد با چندماه تعویق، سال 62 برپا شد. در آن دوران که کشور درگیر جنگ بود، تعویق رویدادها یک امر طبیعی نه تنها در مسابقات قرآن که در هر رویداد دیگری بوده است.

سرانجام این مسابقات در فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ در حسینیه ارشاد برگزار شد و اتفاق ویژه این دوره هم اجازه شرکت بانوان در رشته حفظ بود تا در این مسابقات، بانوان به صورت مستقیم به رقابت با آقایان بپردازند. در این مسابقات «ام الفخر علامه» از ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم و «سیدمرتضی سادات‌فاطمی» در رشته قرائت تحقیق نمایندگان کشورمان بودند که هر دو، رتبه اول را به خود اختصاص دادند.

 

انتهای پیام
captcha